خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ولادیمیر پوتین نماد مقدس کلیسای ارتدوکس روسیه را جابجا کرد

کریل اسقف بزرگ کلیسای ارتدوکس و متحد نزدیک پوتین (که یکی از حامیان او در جنگ اوکراین است) این نبرد را یک جنگ «متافیزیکی» برای بقای روسیه در برابر شیطان و غرب منحط به دنبال نابودی روسیه می‌داند.

به گزارش سرویس تحقیق و ترجمه ردنا (ادیان نیوزتصمیم رئیس جمهور ولادیمیر پوتین برای انتقال یکی از مقدس ترین نمادهای کلیسای ارتدوکس روسیه را با طولانی شدن جنگ اوکراین بیش از پیش از حضور مقوله سیاست در دیانت خبر می دهد.

این اثر هنری قرن پانزدهم در کلیسای جامع مسیح منجی قرار خواهد گرفت، کلیسای وسیعی که در زمان جوزف استالین منفجر شد اما پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی در دهه ۱۹۹۰ بازسازی شد.

رهبر-کلیسای-ارتدوکس-روسیه
برخی از کارشناسان معتقدند: جابجایی مشهورترین نماد روسیه، که یک «بلوط مامره» را در جایی که سه فرشته در کتاب پیدایش ابراهیم را ملاقات کردند، به تصویر کشیده، نشان می‌دهد که تا چه حد سیاست و مذهب در طول جنگ در هم تنیده شده‌اند/عکس:reuters

رجینا السنر، متکلم و محقق کلیسای ارتدکس روسیه در مرکز مطالعات اروپای شرقی و بین‌المللی مستقر در برلین، می‌گوید: «پوتین علاقه دارد که کلیسا را در این جنگ در کنار خود نگه دارد تا نشان دهد که به کلیسا احترام می‌گذارد».

کریل اسقف بزرگ کلیسای ارتدوکس و متحد نزدیک پوتین، از حامیان او در جنگ اوکراین، این نبرد را یک جنگ «متافیزیکی» برای بقای روسیه در برابر شیطان و غرب منحط به دنبال نابودی روسیه می‌داند. بیش از یک قرن از زمانی که بلشویک های ملحد در انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ به قدرت رسیدند، او گفته بود که مومنان فقط می توانستند در خواب ببینند که این نماد بازگردانده می شود.

با این حال جابجایی نماد مقدس کلیسای ارتدوکس روسیه مخالفانی دارد. مورخان هنر روسی مخالف برداشتن این نماد هستند و می‌گویند هیچ راهی برای حمل و نقل ایمن این اثر که از چوب قرن‌ها قدیمی است و نیاز به کنترل شدید دما و رطوبت دارد، در فواصل طولانی وجود ندارد. اما مشخص است که پوتین نمی‌تواند در برابر خواسته کلیسا مقاومت کند.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

مترجم: سرویس تحقیق و ترجمه ادیان نیوز

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.