خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کشیش رابرتسون رهبر مسیحی مخالف “سقط جنین، فمینیسم و همجنسگرایی” درگذشت

پت رابرتسون همواره یک چهره بحث برانگیز بوده است. در حالی که او یکی از رهبران تأثیرگذار برای مسیحیت محافظه کار در ایالات متحده و مسیحیان انجیلی سراسر جهان تبدیل شد، اما مخالفت او با حقوق دگرباشان جنسی، جنبش فمینیسم و حق سقط جنین، به‌طور مکرر مورد انتقاد قرار گرفته‌است.

به گزارش سرویس اجتماعی ردنا (ادیان نیوز)، پت رابرتسون یکی از رهبران کاریزماتیک مسیحیان انجیلی در آمریکا به دلیل عقاید شاذ و جنجالی و بحث برانگیز خویش مشهور است. علاوه بر آن رابرتسون گوینده مذهبی، مفسر سیاسی، نامزد ریاست جمهوری و کاهن باپتیست جنوبی بود.

زندگی حرفه ای رابرتسون بیش از پنج دهه طول کشید و بنیانگذار چندین سازمان از جمله CBN (شبکه تلویزیونی مشهور جامعه مسیحیان)، دانشگاه ریجنت، شرکت بین‌المللی امداد و توسعه عملیات برکت، شرکت سرگرمی خانواده بین‌المللی بود.

پت رابرتسون یکی از چهره‌های موثر در جنبشی بود که برای افزایش حقوق مسیحیان در سیاست آمریکا فعالیت می‌کرد.

کشیش پت رابرتسون شبکه تلویزیونی سی.بی.ان ( CBN)  را در سال ۱۹۶۰ بنیان گذاشت و به رشد آن تا تبدیل آن به یک امپراطوری رسانه‌ای کمک کرد. وب سایت شبکه تلویزیونی سی بی ان شب گذشته با اعلام خبر درگذشت وی نوشت: ” پت رابرتسون تمام عمرش را وقف بشارت کلام خداوند، کمک به نیازمندان و شاگرد سازی نمود. پت تشنه معرفت خداوند بود و آرزوی قلبی او این بود که همه مردم عیسی مسیح را بشناسند.”

این رهبر مسیحی چند دهه اجرای برنامه تاک‌شوی “کلاب ۷۰۰” را در این شبکه برعهده داشت. برنامه‌ای که آمیزه‌ای از اخبار مربوط به ادیان، تحلیل سیاسی و سرگرمی‌ بود.

رابرتسون همواره یک چهره بحث بوده برانگیز است. در حالی که او به یک صدای عمومی شناخته شده و تأثیرگذار برای مسیحیت محافظه کار در ایالات متحده و سراسر جهان تبدیل شد، مخالفت او با علل مختلف مترقی، از جمله حقوق دگرباشان جنسی، فمینیسم، و حق سقط جنین، به‌طور مکرر مورد انتقاد قرار گرفته‌است.

جالب است بدانید:

رابرتسون بعد از حادثهٔ ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ اظهار داشت که مسیح، آمریکا را سبب افزایش گناه در جامعه عذاب نموده‌است. او مقصر حمله یازده سپتامبر را فرهنگ لیبرالیسم آمریکایی از جمله حقوق هم‌جنس‌گرایان و حق استفاده از سقط جنین قلمداد کرد.

وی به‌شدت مخالف جنبش فمینیسم بود و آن را باعث افزایش سقط جنین و روی آوردن زنان به جادوگری و خرافات و همجنس گرایی می‌داند.

در سال ۲۰۱۰ او مدعی شد که زلزله مرگبار هایئتی به دلیل «پیمان مردم این کشور با شیطان» در جریان مبارزه ‌آنها برای استقلال از فرانسه بوده است.

منابع:

پت رابرتسون، از رهبران مشهور مسیحیان انجیلی آمریکا درگذشت
پت رابرتسون در ۹۳ سالگی درگذشت

فرآوری: محمد پناه زاده

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.