خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تضعیف موقعیت یهودیان در آمریکا

در دیدار بین جامعه اقلیت یهودیان در آمریکا با مقامات رسمی این کشور نسبت به اقدامات و عملکرد رژیم صهیونیستی اسرائیل و تزلزل موقعیت یهودیان اسرائیل اعتراض و گلایه شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، وب سایت صهیونیستی «والاه» به نقل از یک گزارش فاش‌شده درباره نشست یهودیان در آمریکا گفته است که بین رهبران جامعه و سازمان‌های یهودی در ایالات متحده و نیر برکات «وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی» برگزار شده و در جریان آن نمایندگان یهودیان در آمریکا تأکید کرده‌اند که دولت اسرائیل به دنبال این نیست که یهودیان آمریکایی هم بخشی از اسرائیل باشند.

رهبران جامعه و سازمان‌های یهودی در این نشست به برکات هشدار دادند که رفتار دولت اسرائیل در رابطه با طرح اصلاحات قضایی و سایر مسائل به جایگاه اسرائیل در ایالات متحده آسیب می‌زند.

بر اساس این گزارش، دیدار برکات و رؤسای سازمان‌های یهودی در بوستون بیانگر احساس اکثر اعضای جامعه سازمان‌یافته یهودی در ایالات متحده از زمان تشکیل دولت راست‌گرا و به‌ویژه از زمان آغاز به کار پروژه طرح قضایی در رژیم صهیونیستی است.

به گفته وبگاه والاه در این نشست، بحث تندی بین طرف‌های شرکت کننده درگرفته است و سران سازمان‌های یهودی آمریکا نگرانی خود را نسبت به افزایش فزاینده شکاف بین جامعه یهودی و رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند.

براین اساس، نمایندگان جامعه یهودی و سازمان‌های یهودی خطاب به وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی تأکید کرده‌اند که سیاست و رفتار دولت اسرائیل آسیب زیادی به یهودیت در ایالات متحده وارد کرده است.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.