خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مفتی روسیه: سوزاندن قرآن بیانگر زوال معنوی جامعه اروپایی است

شماری از مفتی‌های روسیه عنوان کردند که سوزاندن قرآن کریم در سوئد بیانگر زوال و پوچی معنوی جامعه اروپایی است که اشتباه را دموکراسی تلقی می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، روشن ابیاسوف مفتی مسکو درخصوص سوزاندن قرآن کریم در اروپا گفت: «در اخبار می‌بینیم که جامعه سوئد از نظر معنوی رو به زوال نهاده است به طوری که افرادش اشتباه را دموکراسی محسوب می‌کنند و إلا هیچ روش دیگری برای توضیح مجوز پلیس سوئد برای هتک حرمت مقدسات مثل قرآن کریم در روز عید قربان وجود ندارد».

ابیاسوف افزود:«به نظر می رسد خشم جهان اسلام از چنین اقداماتی در گذشته هیچ معنایی برای سوئدی ها نداشته است همانطوری که احساسات دینی مردم برای آن‌ها معنایی ندارد.»

وی افزود که مسلمانان روسیه از تعدی دیگری به قرآن کریم خشمگین هستند و با همه روش‌ها «این مسیر زننده را که در سوئد رخ داد» محکوم می‌کنند.

الدر علاء الدینوف مفتی شهر مسکو هم تأکید کرد: «قرآن کریم تنها یک کتاب نیست…برای بسیاری یک کتاب مقدس است. این کتاب قانون زندگی و شریعت خداوند است که میلیاردها نفر به شیوه خود از آن پیروی می‌کنند. نظیر چنین رفتارهای غرب، سطح زوال جامعه اروپایی را نشان می دهد که نه تنها منحط شده بلکه از نظر معنوی هم مرده است.»

وی خاطرنشان کرد که عید قربان قداست را به همراه دارد و بر اصول مشترکی که مومنان را متحد می‌کند، تأکید دارد.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.