خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۱ نفر از هر هزار حاجی در مراسم حج امسال به دلیل گرمای شدید مکه جان می‌دهد

مراسم حج سال جاری در حالی امروز آخرین روز خود را سپری می‌کند که مرگ یک نفر از هر هزار زائر خانه خدا به دلیل گرمای شدید در مکه سبب نگرانی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “ریلیجن مدیا سنتر” شاهین اشرف، رئیس سازمان حمایت جهانی امداد اسلامی، در ارتباط با تغییرات اقلیمی و حج به رسانه گفت: مرگ یک نفر از هر هزار زائر خانه خدا معمول به نظر می‌رسد.

وی افزود: هفتاد درصد مرگ و میر حجاج به دلیل گرمای شدید در مکه و ایست قلبی اتفاق می‌افتد.

خانم شاهین اشرف در عین حال تأکید کرد: برای نجات جان حجاج محدودیت‌های سنی می‌بایست وضع شود چراکه اوضاع ممکن است بدتر شود و سه هزار و دویست کادر پزشکی فعال در زمینه خدمات رسانی به حجاج کافی نباشد.

گفته می‌شود بیش از دو و نیم میلیون زائر در سال جاری برای شرکت در مراسم حج طی هفته گذشته به مکه رسیده‌اند.

از سویی هم دمای مکه در روزهای برگزاری مراسم حج به صد و سیزده درجه فارنهایت رسیده و پیش بینی می‌شود با درنظرداشت تغییرات اقلیمی این دما همچنان افزایش یابد.

عربستان سعودی در حالی در سال جاری برنامه هایی برای افزایش حداکثری حجاج روی دست گرفت که سیستم آن لاین خرید بلیط این کشور با مشکلات فنی روبرو بود و عده زیادی در کشورهای مختلف از اینکه نتوانستند بلیط حضور در مراسم حج سال جاری را تهیه کنند ناراضی بودند.

در کشورهای غربی از جمله انگلیس مشکلات فنی در تهیه بلیط سفر به عربستان سبب دلشکستگی مسلمان شده و آنها از اینکه نمی‌توانند یکی از اصول پنچ گانه دین خود را به جا بیاورند ناخشنود هستند.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.