خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس نویسنده کتاب «خواص بوسه‌درمانی» را بعنوان رئیس جدید اعتقادی واتیکان معرفی کرد

پاپ فرانسیس رییس جدید بخش اعتقادی کلیسای کاتولیک را معرفی کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس یک الهی‌دان و نویسنده پرکار آرژانتینی را که دهه‌ها پیش کتابی در مورد خواص درمانی بوسیدن نوشته بود، به عنوان رئیس جدید اعتقادی کلیسای کاتولیک، یکی از برترین پست‌های واتیکان معرفی کرد.

در بیانیه واتیکان در روز شنبه آمده است که پاپ فرانسیس در حکمی اسقف اعظم آرژانتینی، ویکتور مانوئل فرناندز را به عنوان رئیس دیکاستری برای دکترین ایمان انتخاب کرده است. این پست در حقیقت جانشین امروزی بخش تفتیش عقاید قرون وسطی است که بدعت گذاران را مورد آزار و اذیت قرار می داد، اما اکنون وظیفه ترویج و حفاظت از دکترین ایمان و اخلاق را بر عهده دارد. این بخش بر کار الهیات کلیسا نظارت می کند تا مطمئن شود که به آموزه کلیسا پایبند است و راهنمایی، روشنگری و اصلاحات صادر می کند.

فرانسیس در یک اشاره آشکار به دادگاه تفتیش عقاید، که به شکنجه و اعدام در قرون وسطی شهرت داشت، در نامه ای به فرناندز گفت که این وزارتخانه در گذشته از روش های غیراخلاقی استفاده کرده و خود مرتکب اشتباهات اعتقادی شده است.

فرناندز، ۶۰ ساله، حدود ۳۰۰ کتاب و مقاله نوشته است و رئیس سابق دانشگاه کاتولیک پاپی آرژانتین است. در سال ۱۹۹۵، به عنوان یک کشیش ۳۳ ساله، کتابی به نام «مرا با دهانت شفا بده – هنر بوسیدن» نوشت که در سال ۲۰۱۷ به زبان انگلیسی منتشر شد.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.