خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نجف لک‌زایی: واقع غدیر خم ضامن امنیت امت اسلامی است

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی «دکتر نجف لک‌زایی» با اشاره به منزلت عید غدیر خم گفت: غدیر از این منظر ضامن امنیت امت اسلامی می شود یعنی امنیت امت اسلام بدون رهبر به مخاطره می افتد.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی در همایش «غدیر در گستره فرهنگ و تمدن اسلامی» که در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، بیان داشت: با این پیش فرض که سوره مائده یکجا و در مکه نازل شده است به تحلیل آیات آن پرداختیم. این سوره به لحاظ خطاباتی که دارد، بی نظیر است. از جمله آنکه ۱۶ بار خطاب «یاایها الذین امنوا» داریم. و ابتدای سوره هم با این خطاب آغاز می‌شود.

وی افزود: در آیه ۳ سوره مائده بحث امنیت مطرح می شود. این آیه خطاب به مومنان می کند که از عظمت و هیبت آنها خشوع نکنید و اعتماد به نفس خود را از دست ندهید.

وی ادامه داد: در این سوره ماجرای فرعون را بیان می کند و نشان می دهد که اگر امام تعیین شود ولی امت همراه او نباشد، کاری از پیش نمی برد. داستان دیگری که در این سوره بیان می شود ماجرای هابیل و قابیل است که قابیل برادرش را می کشد. بعد از آیات مربوط به این دو ماجرا، خداوند در ادامه سوره به «ولیکم الله» می رسد. در این سوره بعد از داستان هابیل و قابیل تا آیات ولایت، ۱۳ بار از حکم سخن به میان آمده است.

وی با بیان اینکه آیات هریک از سور قرآنی دارای وحدت موضوع هستند، گفت: غدیر به لحاظ راهبردی مساوی با تمام دین و همه رسالت پیامبر اکرم (ص) می‌شود.

وی افزود: کاری که حضرت در آن زمان به این شیوه انجام داد، از لحاظ فراگیری و بُعد رسانه ای بهتر از این نمی‌شد.

وی تصریح کرد: غدیر از این منظر ضامن امنیت امت اسلامی می شود یعنی امنیت امت اسلام بدون رهبر به مخاطره می‌افتد.

وی گفت: اگر بتوانیم غدیر را با رویکرد راهبردی برای امروز تعریف کنیم تا بتواند مشکل انحطاط امت اسلام را رفع کند، کار بزرگی کرده‌ایم.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.