خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سوئد برای توقف قرآن سوزی، تغییر در قوانین خود را بررسی می‌کند

دولت سوئد اعلام کرد برای توقف قرآن سوزی درملأعام، تغییر در قوانین خود را بررسی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “Middle East Monitor”؛ دولت سوئد در حالی خبر از تغییر در قوانین خود می‌دهد که هفته گذشته یک مرد عراقی الاصل به نام سلوان مومیکا صفحاتی از قرآن را پاره و کتاب مقدس مسلمانان را مقابل مسجد اصلی استکهلم آتش زد.

“گونار استرومر”،  وزیر دادگستری سوئد به روزنامه «افتونبلادت» گفت: با توجه به حادثه اخیر آتش زدن قرآن و آسیب رسیدن به امنیت سوئد، دولت این کشور در حال بررسی تدوین قوانین جرم انگاری سوزاندن قرآن یا سایر کتاب‌های مقدس است.

دستگاه امنیتی سوئد اعلام کرد: پلیس به دلایل امنیتی امسال درخواست‌های متعدد برای برگزاری تظاهرات که قرار بود قرآن در آن‌ها سوزانده شود را رد کرد. دادگاه‌های سوئد اما تصمیمات دولت این کشور را لغو و اعلام کردند این اعمال، متغایر با قانون آزادی بیان در سوئد است. از سویی اما بی‌احترامی به قرآن سبب بروز ناامنی در سوئد شده است.

وزیر دادگستری سوئد افزود: دولت درحال تجزیه‌وتحلیل وضعیت و بررسی این مسئله است که آیا این قانون نیاز به تغییر دارد یا خیر؟

استرومر به این روزنامه گفت: “ما باید از خود بپرسیم، آیا سیستم کنونی خوب است یا نیاز به بازنگری دارد.”

وی افزود: “سوئد در حملات به یک اولویت تبدیل‌شده است و شاهد بودیم که چه طور قرآن سوزی در هفته گذشته سبب تهدید امنیت داخلی ما شد.”

این حادثه همچنین تلاش سوئد برای پیوستن به ناتو را دچار مشکل کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، گفت کشورش نمی‌تواند با درخواست سوئد مبنی بر پیوستن به ناتو قبل از توقف حوادث آتش زدن قرآن موافقت کند.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.