خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیدار نخست وزیر سوئد با نمایندگان ادیان توحیدی

اولف کریسترسون «نخست وزیر سوئد» در پی قرآن‌سوزی در این کشور با نمایندگان ادیان توحیدی و مؤسسات دینی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در دیدار نخست وزیر سوئد با رهبران و نمایندگان ادیان توحیدی، «شیخ محمود الخلفی» امام و مدیر مرکز اسلامی و مسجد جامع استکهلم که در این دیدار حاضر بود، در این باره گفت: اسقف اعظم کلیسای سوئد و کاتولیک و رئیس مؤسسه یهودیان در این دیدار حضور داشتند و همگی مخالفت خود را با حادثه قرآن‌سوزی اعلام و آن را محکوم کرده و این حادثه را بیانگر تعرض به مقدسات دیگری برشمردند.

الخلفی در این دیدار، تأمین امنیت مساجد و حمایت از این اماکن عبادی را خواستار شد و ضمن اعلام مخالفت با تعرض به مقدسات مسلمانان بر ضرورت رفتار برابر با مسلمانان تأکید کرد.

وی در گفت‌و‌گو با الجزیزه اظهار کرد: این دیدار بنا به درخواست نخست وزیر سوئد انجام شد و حاضران ضمن تأکید بر ضرورت حمایت از مقدسات دینی، وضع قانونی برای جلوگیری از تعرض‌های مکرر در حق مسلمانان را خواستار شدند.

مدیر مرکز اسلامی استکهلم افزود: اگر سوئد صادقانه اراده کند، می‌تواند قوانین جرم‌شمردن تعرض به مقدسات دینی را صادر کند، به ویژه این‌که این مسئله با قوانین دیگری درباره آزادی بیان و اندیشه در غرب منافات ندارد.

پیش از این نیز سازمان‌های اسلامی با برگزاری تجمع گسترده در استکهلم، پایتخت سوئد و همچنین شهر مالمو، قرآن‌سوزی را محکوم و اعلام کردند که از دولت سوئد تغییر قانون تحریک علیه گروه‌های نژادی و دینی را خواستارند تا این قانون مشمول هر گونه تعرض به نمادهای دینی شود.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.