خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سناتورهای جمهوری خواه: جو بایدن در “بایکوت یهودی ستیزانه اسرائیل” دست دارد

گروهی از سناتورهای جمهوری خواه در ایالات متحده آمریکا اعلام کردند: جو بایدن را به مشارکت در “بایکوت یهودی ستیزانه علیه اسرائیل” متهم می کنیم.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “New Arab” چهارده سناتور جمهوری خواه قصد دارند در نامه ای به جو بایدن و آنتونی بلینکن نسبت به بایکوت، یهودی ستیزانه اسرائیل هشدار دهند در صورتیکه سیاست دولت بایدن در ارتباط با روابط آمریکا- اسرائیل تغییر نکند، تمام تاییدیه را مسدود خواهند نمود.

باید گفت این اقدام سناتوران جمهوری خواه در واکنش به اقدام دولت بایدن در پایان دادن به حمایت مالی آمریکا از همکاری های علمی و تکنولوژیکی با سازمان ها و نهادهای اسرائیلی در سرزمین های اشغالی فلسطین صورت می گیرد.

در این نامه آمده است: «هرگونه تلاش برای تعمیق آن دسته از سیاست های آمریکا که بین سرزمین های تحت کنترل اسرائیل در قبل و بعد از ژوئن ۱۹۶۷ نگاهی تبعیض آمیز دارد، می تواند روی همکاری مجلس سنا با وزارت خارجه پیرامون موضوعات مرتبط تاثیر منفی بگذارد.”

نامه تاکید می کند مقامات وزارت خارجه آمریکا نمی توانند در گزارشات خود به کنگره از حمایت روابط آمریکا-اسرائیل سخن بگویند اما در عمل سیاست هایی را روی دست بگیرند که این روابط را خدشه دار می سازد. در صورت عدم تغییر این سیاست دولت بایدن، کنگره در نظارت و بررسی نامزدها مشکل تراشی می کند.

باید گفت دولت بایدن در حالی کمک های مالی به تحقیقات علمی توسط نهادهای اسرائیلی در کرانه باختری را مسدود کرده که در زمان دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، این کمک ها جریان داشت.

لحن نامه این سناتوران جمهوری خواه نشان می دهد سیاست کنونی دولت بایدن تازه است اگرچه دولت بایدن در بسیاری موارد به سیاست های قبل از دولت ترامپ بازگشته است.

در بخش دیگری از نامه آمده است: اقدام دولت بایدن سبب اقدامی شده که آمریکا هرگز پیش از این انجام نداده بود. این اقدام به طور یک جانبه بر کمک های آمریکا به اسرائیل محدودیت های منطقه ای اعمال می کند.

این نامه از سوی سناتور جمهوری خواه “کروز تکزاس” نوشته و توسط سیزده سناتور هم حزبی اش امضا شده است.

این در حالی ست که دموکرات ها در کنگره کنونی آمریکا اختلافات اندکی دارند اما یک سناتور جمهوری خواه در صورت مخالفت، می تواند یک نامزد را در سطح کمیته زمین گیر کند.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.