خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روسیه درپی آزادی روحانی ارشد ارتدوکس بازداشت شده در اوکراین است

روسیه خواستار آزادی فوری یک روحانی ارشد ارتدوکس شد که به ظن برانگیختن نفرت مذهبی و توجیه حمله روسیه به اوکراین بازداشت شده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دادگاه کی‌یف روز جمعه حکم بازداشت پیش از محاکمه «متروپولیتن پاولو» یکی از شخصیت و روحانی ارشد ارتدوکس اوکراین را صادر کرد که از آوریل در حبس خانگی به سر می برد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما خواستار رعایت دقیق تعهدات حقوقی بین‌المللی از سوی رژیم اوکراین، آزادی فوری پاولو که از بیماری جدی رنج می‌برد و ارائه مراقبت‌های پزشکی مناسب برای وی هستیم.

اوکراین کلیسای ارتدوکس اوکراین مرتبط با مسکو را سرکوب کرده و مدعی است که این کلیسای طرفدار روسیه است و با مسکو همکاری می کند. کلیسا این موضوع را رد می‌کند و می‌گوید سال گذشته تمام روابط خود را با مسکو قطع کرده است، اما بسیاری از کلیساهای آن تفتیش شده‌اند و ده‌ها روحانی با اتهاماتی مواجه شده‌اند.

گفتنی است پاتریارک کریل، رئیس کلیسای ارتدکس روسیه روز شنبه از پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان و دیگر شخصیت های مذهبی و سیاسی درخواست کرد تا از روحانی بازداشت شده حمایت کنند.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.