خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جنگ مذهبی روسیه و اوکراین تاریخ جشن کریسمس را تغییر داد!

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین قانون تاریخ جشن کریسمس را تغییر داد تا اوکراین کریسمس را در روزهای متفاوتی با روسیه جشن بگیرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اوکراین رسماً اعلام کرد: تاریخ جشن کریسمس از ۸ ژانویه به ۲۵ دسامبر تغییر می‌یابد. اوکراین این کار را برای فاصله گرفتن از کلیسای ارتدوکس روسیه انجام داده است.

لایحه‌ای که روز جمعه توسط رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی امضا شد، شکاف عمیق بین کلیساهای کی‌یف و مسکو را از زمان تهاجم روسیه به اوکراین نشان می‌دهد. در یادداشت توضیحی این لایحه در وب‌سایت پارلمان آمده است: مبارزه بی‌امان و موفقیت‌آمیز برای هویت خود به تمایل هر اوکراینی برای زندگی کردن زندگی خود با سنت ها و تعطیلات خود کمک می‌کند.

از زمان تهاجم روسیه به اوکراین، جنگ مذهبی نیز میان دو کشور شدت گرفته است به طوری‌که پاتریارک کریل، رئیس کلیسای ارتدوکس روسیه و از حامیان برجسته پوتین گفته است که سربازان روسی که کشته می‌شوند از تمام گناهان خود پاک خواهند شد. اوکراین نیز بسیاری از کلیساهای حامی مسکو را تعطیل کرده و چند کشیش را حبس خانگی کرده است.

تاریخ+جشن+کریسمس
به‌طور کلی جنگ مذهبی میان پیروان کلیسای ارتدوکس روسیه و اوکراین شدت گرفته است و دو طرف همدیگر را محکوم می‌کنند!

اوکراین حداقل از قرن هفدهم تحت رهبری معنوی مسکو بود، اما بخشی از کلیسای ارتدوکس اوکراین در سال ۲۰۱۹ به دلیل الحاق کریمه به روسیه و حمایت از جدایی طلبان در شرق کشورشان، از مسکو جدا شد.

شاخه کلیسای ارتدوکس اوکراین که تحت حمایت روسیه است نیز اعلام کرد که در ماه مه ۲۰۲۲ روابط خود را با مسکو قطع کرده است.

منبع گاردین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.