خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تقویت معرفت دینی باید رویکرد اصلی دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد

به گزارش ادیان نیوز، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار معاونان وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: نبی مکرم اسلام (ص) در شرایطی مبعوث شدند که بی سوادی و افکار جاهلیت در آن سرزمین، حاکم بود تا جایی که اعراب جاهل، دختران خود را زنده به گور می کردند.

وی افزود: آن حضرت با اتکاء به ذات اقدس الهی و سیره خود، چنان تحولی در جامعه آن روز به وجود آورد که تمدن بزرگ اسلامی به وجود آمد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، توسعه تشکیلات و فقدان خروجی کارآمد را یک آفت جدی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) با آنکه تشکیلات گسترده نداشت، تنها مسجد مدینه در اختیار ایشان بود و علاوه بر این با کلی گرفتاری هم مواجه بود، توانست اعراب جاهل را متحول کند.

امام جمعه گرگان افزود: وقتی مردم می بینند پول در جامعه ارزش بیشتری دارد، دیگر به سراغ علم و دانش نمی روند، متأسفانه جوانان امروز، به چیزهایی که ارزش مادی دارند علاقه مند هستند و همین باعث می شود که سطح بی سوادی روز به روز افزایش یابد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مسأله آموزش در دین مبین اسلام به صورت جدی سفارش شده است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین مأموریت های پیامبر اکرم(ص) آموزش و تعلیم مردم آن زمان بود و مسأله عدالت در مرحله بعدی بود که این خود نشان دهنده اهمیت مقوله آموزش در اسلام است.

آیت الله نورمفیدی با تأکید بر این که افکار و برنامه های حاکم بر آموزش و پرورش باید به صورت کامل برگرفته از فرهنگ بومی و اسلامی باشد، ادامه داد: رسیدن به نظام آموزشی پویا نیازمند کنار گذاشتن افکار و برنامه های غیر بومی و غربی است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ دینی در سطح مدارس، ادامه داد: باید با بهره گیری از آموزه های دینی فطرت خفته دانش آموزان را بیدار کرد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تحول بنیادین در آموزش و پرورش تنها با بهره گیری از آموزش های دینی و معرفتی امکان پذیر خواهد بود، افزود: اگر می خواهیم نظام آموزشی ما پویا و زنده باشد باید معرفت دینی را در سطح مدارس و دانش آموزان افزایش دهیم.

آیت الله نورمفیدی، حمایت و تقویت آموزش و پرورش را یک وظیفه همگانی دانست و خاطرنشان کرد: داشتن آموزش و پرورشی ایده آل و انقلابی با همکاری اقشار مختلف مردم تحقق می یابد.

وی با اشاره به این که پرورش یافتگان دستگاه تعلیم و تربیت امروز به عنوان خدمت گذاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشغول خدمت به این ملت هستند، گفت: پس باید آموزش و پرورشی پویا داشته باشیم چون مدیران فردای کشور از همین نظام پرورش خواهند یافت.
منبع : رسا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.