خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پارلمان جهانی ادیان: استفاده ابزاری از دین برای سرکوب مردم ممنوع است!

راشد حسین، نماینده ایالات‌متحده آمریکا در “پارلمان جهانی ادیان” تأکید کرد نباید از دین به‌عنوان نیرویی برای آسیب زدن استفاده شود.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “Religion News Service” شش هزار و پانصد هزار نفر از نودوپنج کشور جهان به نمایندگی از دویست و دوازده “سنت مذهبی” هفته جاری در قالب پارلمان جهانی ادیان در شیکاگوی آمریکا گرد هم آمدند.

راشد حسین، نماینده ایالات‌متحده آمریکا در آزادی‌های مذهبی، طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این برنامه از شرکت‌کنندگان خواست به دنبال وحدت در هدف باشند و از یکنواختی پرهیز کنند.

وی تأکید کرد: پارلمان جهانی ادیان تنها نمونه‌ای از اشتراک اجتماعات دینی در حل معضلات جهانی است.

راشد حسین خاطرنشان کرد: دین می‌بایست نیرویی قوی برای اقدامات نیک در سراسر جهان باشد و از آن برای سرکوب و آسیب رساندن به مردم نباید استفاده گردد.

باید گفت پارلمان جهانی ادیان شامل نشسته‌های عمومی است که رهبران دینی و مدنی جهان در آن‌ها شرکت می‌کنند و در جلسات حاشیه‌ای چندگانه موضوعاتی چون تغییرات اقلیمی، نژادپرستی و حقوق زنان را بررسی می‌کند.

«پارلمان جهانی ادیان» یک سازمان غیردولتی مستقر در شیکاگو است که در سال ۱۹۸۸ میلادی باهدف دستیابی به توافق و تفاهم بین جوامع دینی و تقویت گفتگو و کاهش خشونت بین جوامع و توانمندسازی زنان تشکیل شد.

مراسم اخیر این پارلمان از صبح دوشنبه (۱۴ آگوست) با حضور رهبران مذهبی و معنوی بیش از ۲۰۰ دین و سنت مختلف در سراسر جهان در شیکاگو آغاز شد.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.