خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دانمارک با تصویب یک قانون تازه قرآن سوزی را جرم و دو سال زندان برای آن در نظر می گیرد

دانمارک برای توقف قرآن سوزی در ملأ عام یک قانون تازه تصویب می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “الجزیره” براساس این قانون، کسانی‌که قرآن را آتش بزنند به دو سال زندان یا جریمه محکوم می‌شوند.

دولت دانمارک به تازگی لایحه‌ای را ارائه نمود تا توهین به کتاب مقدس مسلمانان را متوقف نماید.

لارس لوکه راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک، گفت این اقدام یک پیام سیاسی مهم را به بقیه کشورهای جهان مخابره می‌کند.

پیتر هوملگارد، وزیر دادگستری دانمارک، نیز خاطرنشان کرد: قانون پیشنهاد شده در ساختار مشابه با قوانین موجود کنونی که توهین به پرچم دیگر کشورها را ممنوع کرده تصویب می‌شود.

وی تأکید کرد براساس این قانون جلو رفتارهای نادرست با اشیائی که برای جوامع دینی از اهمیت مذهبی بالایی برخوردار است گرفته می‌شود.

هوملگارد که در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت، حوادث مکرر قرآن سوزی اخیر را بی‌معنا توصیف نمود.

وی افزود هدف از این قرآن سوزی‌ها گسترش اختلاف و نفرت بود و قانون تازه با توقف قرآن سوزی قصد دارد امنیت ملی دانمارک را تقویت کند.

این در حالی ست که آمریکا و بریتانیا به تازگی اعلام کردند، دانمارک پس از حوادث اخیر قرآن سوزی، چندین حمله تروریستی برنامه ریزی شده را خنثی نموده و تعدادی را بازداشت کرده است.

هوملگارد گفت: “نمی توانیم در مقابل افرادی که برای ایجاد واکنش های خشونت آمیز دست به هر اقدامی می زنند، دست به سینه بایستیم و سکوت کنیم.”

طرح پیشنهادی توهین به کتاب مقدس مسلمانان، انجیل و تورات را جرم می‌پندارد.

زمان تصویب این طرح از سوی پارلمان صد و هفتاد و نه نفره دانمارک اما هنوز مشخص نشده است.

این در حالی ست که حوادث مکرر اخیر قرآن سوزی در دانمارک و سوئد از سوی افراطی‌های راست گرا موجی از خشم و نفرت مسلمانان را در پی داشت.

دانمارک که یکی از کشورهای سکولار مهم دنیاست در سال دو هزار و هفده میلادی قانون توهین به مقدسات را لغو نمود و سوئد نیز قانونی در ارتباط با توهین به مقدسات ندارد.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.