خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هشدار پاپ فرانسیس در مورد شبکه‌های اجتماعی/ تبلیغات حزبی و تفرقه افکنی در شبکه‌های مجازی خطرناک است

پاپ فرانسیس «رهبر کاتولیک‌های جهان»، نسبت به خطر کاهش روابط انسانی و گسترش نفرت و تفرقه در فضای شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “آسوشیتدپرس”، پاپ فرانسیس از قانون‌گذاران خواست نسبت به تبلیغات حزبی و تفرقه افکنی در شبکه‌های اجتماعی به‌شکل هوشیار عمل کنند.

پاپ فرانسیس خطاب به شرکت کنندگان در “شبکه بین‌المللی قانون‌گذاران کاتولیک” گفت: شبکه‌های اجتماعی می‌تواند راهی باشد برای کمک به انسان‌ها تا درک کنند بخشی از یک چیز بزرگ‌تر از خودشان هستند.

وی خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس سالانه قانون‌گذاران کاتولیک افزود: شبکه‌های اجتماعی با درنظرداشت این هدف مهم بدون شک می‌توانند به وسایل ارتباط جمعی مفیدی تبدیل شوند.

پاپ در عین حال تأکید کرد: در مورد شبکه‌های اجتماعی هنوز به هوشیاری نیاز است و برخی رویه‌های غیرانسانی ناشی از تکنولوژی در این شبکه‌ها دیده شده است.

رهبر کاتولیک‌های جهان افزود: پخش هدفمند اطلاعات نادرست در مورد افراد، اخبار دروغ و گسترش نفرت و تفرقه از سوی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند خطرناک باشند.

وی در عین حال تبلیغات حزبی و تفرقه افکنی و کاهش روابط انسانی به یک سری الگوریتم‌های صرف از سوی شبکه‌های اجتماعی را خطرناک دانست.

پاپ تأکید کرد: خطر دیگر در شبکه‌های اجتماعی احساس نادرست تعلق داشتن به ویژه در بین جوانان است که می‌تواند به گوشه‌گیری و انزوا منجر شود.

رهبر کاتولیک‌های جهان خاطرنشان کرد: “فرهنگ روش‌های اصیل” شامل احترام متقابل و گوش فرا دادن به همدیگر به ویژه با کسانی که ممکن است مخالف باشیم، می‌تواند خطرات شبکه‌های اجتماعی را کاهش دهد.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.