خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حاخام اسرائیلی عربستان: مصری‌ها بیش‌ترین تنفر را از یهودیان در خارمیانه دارند

یعقوب هرتزوگ «حاخام اسرائیلی عربستان» گفت در کشورهای خاورمیانه، مصری‌ها بیش‌ترین تنفر را از یهودیان و “دولت اشغال” دارند.

به گزارش ردنا(ادیان نیوز) به نقل از “میدل ایست مونیتور”، یعقوب هرتزوگ «حاخام اسرائیلی عربستان» پس از انتقاد از رویکرد مصری‌ها نسبت به یهودیان، عربستان سعودی را ستایش کرد و مدعی شد عربستان به عادی‌سازی روابط با اسرائیل علاقه‌مند است.

هرتزوگ گفت: “اردن نیز از اسرائیل متنفر است اما شدیدترین مورد نفرت از اسرائیل را باید در مصر جست و جو کرد. مصری‌ها مصداق واقعی تنفر از اسرائیل و یهودی ستیزی هستند.”

یعقوب هرتزوگ که اکنون دو سال است در عربستان سعودی زندگی می‌کند، تأکید کرد: عربستان سعودی احساس تنفر نسبت به اسرائیل و یهودی ستیزی ندارد. اردن و مصر اما با “دولت آپارتاید اسرائیل” معاهده صلح امضاء کرده‌اند.

هرتزوگ افزود: دیدار مستقیم رهبران عربستان سعودی و اسرائیل می‌تواند به عادی سازی روابط کمک کند. اسرائیل به کمک آمریکا در مسیر یک توافق تاریخ با عربستان سعودی در زمینه عادی‌سازی روابط می‌باشد.

وی گفت: “بدون شک می‌توانیم شکاف‌ها را پر کنیم و به نتایج مثبت برای تمام طرف‌ها برسیم. دو طرف می‌توانند به سود متقابل و ارزش برسند.”

این درحالی‌ست که براساس اعلام رسانه‌های بین المللی و اسرائیلی گفت و گوی اسرائیل و عربستان سعودی در مورد عادی‌سازی روابط به برخی مشکلات برخورد کرده است.

بنیامین ناتنیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در این مورد گفت آمریکا ماه‌‌هاست سخت تلاش می‌کند با رسیدن به یک توافق گام بزرگی در راستای پایان دادن به درگیری اعراب و اسرائیل بردارد.

عربستان سعودی اما عادی سازی روابط با اسرائیل را به “تشکیل دولت مستقل فلسطین” و “تایید برنامه هسته‌ای عربستان برای اهداف  غیرنظامی” از سوی ایالات متحده آمریکا مشروط ساخته است.

باید گفت یعقوب یسرائیل هرتزوگ، یک حاخام یهودی ساکن اورشلیم است که در زمینه مسایل بین‌الادیانی فعالیت می‌کند. وی معتقد است مأموریتش نزدیک کردن تمامی ملت‌های جنتیل (غیریهودی) دنیا به اجرای قوانین هفت‌گانه نوح بر اساس تلمود (که از آن به‌عنوان «تورات شفاهی» نیز یاد می‌شود) و ارزش‌های جهانی پایدار است.

خبر اصلی را اینجا (+) بخوانید.

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.