خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دادگاه عالی فرانسه درخواست تجدید نظر در مورد ممنوعیت پوشیدن عبایه در مدارس را رد کرد

دادگاه عالی فرانسه تصمیم وزارت آموزش و پرورش این کشور در مورد ممنوعیت پوشیدن عبایه (نوعی لباس زنانه فراخ) از سوی دانش آموزان مسلمان را تصویب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “الجزیره” انجمن” اقدام برای حقوق مسلمانان (ADM) تصمیم ممنوعیت پوشیدن عبایه توسط دولت را تبعیض آمیز و نفرت افکنانه خوانده بود.

این شورا درخواستی فوری به شورای دولتی به عنوان بالاترین دادگاه اداری فرانسه برای شکایت از مقامات دولتی ارائه کرده بود تا حکمی علیه ممنوعیت استفاده از عبای زنانه و پیراهن بلند مردانه صادر کند.

شورای دولتی فرانسه اما با حمایت از تصمیم ممنوعیت پوشیدن عبای اسلامی در مدارس درخواست تجدید نظر ارائه شده از سوی انجمن اقدام برای حقوق مسلمانان (ADM) را رد کرد.

در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از سوی این شورا آمده است: پوشیدن عبا نشان دهنده جهت‌گیری مذهبی است و بنابراین، ممنوعیت پوشش آن، تجاوز جدی و غیرقانونی به حق احترام به زندگی خصوصی، آزادی عبادت و حق عبادت نیست و آموزش مطابق با مصلحت کودک همخوانی دارد.

این در حالی ست که وینسنت برنگارت، وکیل انجمن اقدام برای حقوق مسلمانان، در جلسه  دادگاه و در دفاع از درخواست لغو ممنوعیت پوشش اسلامی برای دانش آموزان مسلمان در مدارس فرانسه گفت عبایه را باید یک لباس سنتی دانست تا یک سمبل دینی!

وی دولت فرانسه را به سوء استفاده سیاسی  از ممنوعیت پوشیدن عبایه در مدارس این کشور متهم کرد.

دولت فرانسه پیش از این اعلام کرده بود پوشیدن عبا قوانین مربوط به سکولاریسم در آموزش را نقض می‌کند و برنامه‌ای را برای ممموعیت آن اعمال خواهد کرد.

از سویی هم با آغاز سال تحصیلی تازه در فرانسه در هفته جاری و تطبیق دستور ممنوعیت پوشش اسلامی از سوی مدارس وزیر آموزش و پرورش فرانسه گفت نزدیک به سی صد دانش آموز مسلمان در اولین روز مدرسه از فرمان سرپبچی کردند که شصت و هفت نفر آنها به خانه بازگردانده شدند.

منبع خبر اصلی: en.adyannews

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.