به گزارش ادیان نیوز، پروفسور مایکل جونز در نشست بزم اندیشه که با حضور فعالان و نخبگان فرهنگی در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، به موضوع جنگ فرهنگی آمریکا علیه ایران پرداخت.  این منتقد سینمای هالیوود با اشاره به ساخت فیلم‌های ضدایرانی در هالیوود اظهار داشت: فیلم‌های «برد رز»، «آرگو» و «سیصد» از […]

به گزارش ادیان نیوز، پروفسور مایکل جونز در نشست بزم اندیشه که
با حضور فعالان و نخبگان فرهنگی در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار
شد، به موضوع جنگ فرهنگی آمریکا علیه ایران پرداخت. 

این منتقد سینمای هالیوود با اشاره به
ساخت فیلم‌های ضدایرانی در هالیوود اظهار داشت: فیلم‌های «برد رز»، «آرگو» و
«سیصد» از جمله فیلم‌های ضدایرانی است که ساخته شده است.

به گفته مایکل جونز، هالیوود با ابزارهای مختلف تلاش دارد تا یک جنگ تمام عیار فرهنگی را علیه ایران به راه اندازد.

وی به سابقه جنگ‌های فرهنگی ایالات متحده
آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: برکناری مصدق، به حکومت نشاندن شاه و
ترویج فرهنگی غربی از جمله نمونه‌های جنگ فرهنگی است که در گذشته علیه
ایران شکل گرفت.

سردبیر مجله جنگ‌های فرهنگی تصریح کرد: با
تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران، نبرد روانی و فرهنگی علیه ایران به
صورت جدی‌تر دنبال شد.

این تحلیلگر رسانه‌ای، شکل گیری جنبش سبز
برای باطل کردن انتخابات سال ۸۸ به وسیله جنگ روانی و NGOها را یکی از
مهم‌ترین جنگ‌های فرهنگی آمریکا، علیه ایران برای سرگونگی نظام جمهوری
اسلامی ایران عنوان کرد.

وی در ادامه سخنانش درباره فیلم ضد ایرانی
«نبرد رز» بیان کرد: این فیلم توسط مازیار بهاری که در سال ۸۸ به عنوان
خبرنگار به ایران سفر کرده بود، نگارش یافت و توسط شخصی یهودی تهیه و تولید
شد.

این منتقد سینمای هالیوود هدف از ساخت این
فیلم را منفی و مسموم کردن اذهان مردم آمریکا علیه ایران بیان کرد و
افزود: فیلم «نبرد رز» و «آرگو» زمانی تهیه شده که دولت آمریکا با جمهوری
اسلامی ایران در حال مذاکره بود.

به گفته پرفسور مایکل جونز در فیلم «نبرد
رز» مردم ایران به دو دسته خوب و بد تقسیم شده‌اند که افراد طرفدار
آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران نماد انسان‌های بد بوده و افرادی که تعلقات
غربی دارند و طرفدار فرهنگ آمریکا و غرب هستند، نماد افراد خوب هستند.

این تحلیلگر رسانه‌ای، در بخش دیگری از
سخنانش گفت: در فرودین ماه سال جاری دولت اوباما اعلام کرد که در مذاکرات
به نتایج مثبتی رسیده است، اما لابی صهیونیستی با نفوذ و کنترلی که در
رسانه‌ها دارند سعی کردند که این توافق را منفی نشان دهند.

وی درباره تعدد گروه‌های مذهبی در ایالات
متحده آمریکا بیان کرد: ۶۰ درصد جمعیت آمریکا را پروتستان‌ها، ۳۰ درصد
کاتولیک‌ها و دو درصد را یهودیان تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه به حضور نتانیاهو بدون دعوت
رسمی در کنگره آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: در این جلسه نتانیاهو دستور
داد که ایالات متحده آمریکا نباید توافقات با ایران را امضا کند.

وی افزود: پس از این جلسه در بین مردم آمریکا، بحرانی به وجود آمد که آیا دولت اوباما اداره کننده کشور است یا شخصی مثل نتانیاهو.

پرفسور مایکل جونز اذعان داشت: عوام فریبی
و سیاه نمایی‌هایی که علیه مردم ایران در فیلم‌های هالیوودی نشان داده شد،
زمینه فکری را برای این عمل سیاسی که توافق با ایران غیر قابل اعتماد است،
فراهم کرده است.

این محقق و پژوهشگر آمریکایی تصریح کرد:
تاکنون هیچ گروهی به اندازه یهودیان در اداره آمریکا تأثیر نداشته‌اند؛
آن‌ها با کنترل زبان و گفتمان ایالات متحده، این کشور را اداره می‌کنند.

وی سینما را از مهم‌ترین صنعت‌هایی عنوان
کرد که از ابتدا یهودیان آن را در آمریکا در دست گرفتند و آن را به صورت
انحصاری در اختیار خود قرار دادند.

سردبیرمجله جنگ‌های فرهنگی درباره تاریخچه
ورود مسائل ضد اخلاقی، برهنگی و هم‌جنس گرایی در هالیوود گفت: پروتستان‌ها
و کاتولیک‌ها تلاش کردند تا با حمایت‌های مالی و وضع قانون، مانع ورود
مسائل غیراخلاقی در سینما شوند، اما این تلاش‌ها با شکست مواجه شده است.

وی ادامه داد: یهودیان در فیلمی به بهانه
هولوکاست، برهنگی را در فیلم وارد کردند، ولی کلیسا‌ها در برابر این عمل
غیر اخلاقی سکوت کردند، به همین دلیل نبرد فرهنگی کاتولیک‌ها در برابر
یهودیت شکست خورد.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد افرادی که در
هالیوود‌ فعالیت دارند، یهودی هستند، اظهار داشت: هالیوود تمرینی برای
فعالیت‌های ضد فرهنگی و ضد اجتماعی است.

وی هرزه‌نمایی را سلاح یهودیان در جنگ فرهنگی معرفی کرد و گفت: هرزه نمایی افراد را کور کرده و قدرت فکر کردن را از انسان می‌گیرد.

منبع : ابنا