خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وزیر آموزش و پرورش فرانسه: در مدارس بین دانش‌آموزان تبعیض دینی وجود ندارد

گابریل عطل «وزیر آموزش و پرورش فرانسه» درباره تبعیض دینی در مدارس می‌گوید: در هیچ‌یک از مدرسه‌های این کشور بین دانش‌آموزان تمایز و تبعیض دینی وجود ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از خبرگزاری “آناتولی” وزیر آموزش و پرورش فرانسه با اشاره به فقدان تبعیض دینی در مدارس تأکید کرد: بر تصمیم خود مبنی بر ممنوعیت حجاب اسلامی شامل عبایه و قمیس در مدارس دولتی فرانسه متعهد است.

وی این تصمیم را در چارچوب قانون سال ۲۰۰۴ عنوان کرد.

گاپریل عطل در حاشیه نشست “سازمان همکاری اقتصادی و توسعه” در پاریس گفت شورای دولتی فرانسه درخواست تجدید نظر مطرح شده علیه این تصمیم را رد و بر اجرای ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس دولتی تأکید کرد.

وی افزود: فکر نمی‌کنم حجاب اسلامی (عبایه) مسأله چالش‌برانگیزی برای راست‌گراها در فرانسه باشد.

عطل تأکید کرد: در فرانسه همه احزاب سیاسی از جمله چپگراها به سکولاریزم پایبند هستند و دانش آموزان در مدارس بر اساس دین‌شان تفکیک نمی‌شوند.

باید خاطر نشان ساخت در اولین روز آغاز سال تحصیلی تازه در فرانسه علی رغم اجرای قانون ممنوعیت پوشیدن عبایه از سوی دانش آموزان مسلمان نزدیک به دویست و نودو هشت دانش آموزان در حالیکه عبایه به تن داشتند در نقاط مختلف فرانسه به مدرسه رفتند و از این تعداد شصت و هفت نفر حاضر نشدند عبایه را از تن بیرون کنند.

ممنوعیت+پوشیدن+عبایه
باید گفت ممنوعیت پوشیدن عبایه در مدارس دولتی فرانسه از سوی دانش‌آموزان مسلمان ماه گذشته توسط وزیر آموزش و پرورش این کشور اعلام شد.

نهادی اسلامی موسوم به “اقدام برای حقوق مسلمانان” در فرانسه درخواست تجدید نظر در این تصمیم را به شورای دولتی فرانسه ارائه کرد که رد شد.

نهاد مذکور ممنوعیت پوشیدن عبایه از سوی دانش آموزان مسلمان را ناقض چندین آزادی اساسی خوانده بود.

منبع: سرویس انگلیسی ادیان نیوز

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.