خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جامعه مسیحی پاکستان توهین به مقدسات اسلامی را برنتافتند

جمعی از نمایندگان جامعه مسیحی پاکستان با حضور در رایزنی فرهنگی سفارت ایران در اسلام‌آباد، توهین به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کرده و مراتب انزجار خود را از اهانت عمدی به این کتاب آسمانی اعلام کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد، نمایندگان جامعه مسیحی پاکستان در دیدار با احسان خزاعی، رایزن فرهنگی سفارت ایران در اسلام‌آباد بر ضرورت احترام به مقدسات ادیان و قرآن کریم تأکید کرده و با اعلام همصدایی، خواستار برخورد جدی از سوی نهادهای بین‌المللی با افراطیون سوئدی و توهین کنندگان به قرآن کریم شدند.

«احسان خزاعی»، رایزن فرهنگی سفارت ایران در اسلام آباد ضمن تقدیر از همراهی و همدلی مسیحیان پاکستان در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم، اقدامات اخیر مربوط به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک را محکوم کرد.

وی با اشاره به وجود مشترکات بین ادیان اسلام و مسیحیت گفت: دین اسلام، دین صلح و امنیت است و همواره بر احترام متقابل تأکید می‌کند. وی در ادامه گفت: هدف از این توطئه‌ها صرفا مسلمانان نیستند، بلکه هدف آن‌ها حمله به ادیان الهی است لذا نیاز به هم‌صدایی ادیان الهی بیش از پیش احساس می‌شود تا از این اقدامات که موجب تحریک احساسات عمومی مسلمانان و توهین به مقدسات می‌شود، جلوگیری کرد. رایزن فرهنگی کشورمان اتحاد بین ادیان را برای برخورد با توهین‌کنندگان و جلوگیری از هتک حرمت‌های احتمالی را ضروری دانست.

«کریستوفر شرف»، نماینده کشیشان جامعه مسیحی پاکستان گفت: هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد و دانمارک اقدام ناشایست و بسیار تأسف آمیزی بود و به عنوان جامعه مسیحیت پاکستان قویا آن را محکوم می‌کنیم. وی افزود: هیچ یک از مسیحیان حقیقی، مرتکب توهین به مقدسات سایر ادیان نمی‌شوند.

وی با اشاره به این توطئه در کشور سوئد، گفت: این اقدام نشان می‌دهد که هدف توهین‌کنندگان ایجاد فتنه، اختلاف و درگیری بین جامعه مسیحی و مسلمانان است لذا همه باید مراقب اینگونه فتنه‌ها، باشیم.
هیئت مسیحی متشکل از کشیش های کلیساها از جمله کشیش کریستوفر شرف، معاون مرکز مطالعات مسیحی، کشیش راشد، کشیش پرویز، کشیش کریستوفر، کشیش آمون، کشیش سرهنگ آصف بودند که در محل رایزنی فرهنگی اسلام‌آباد حضور یافته و با رایزن فرهنگی ایران دیدار کردند.

در پایان این دیدار بیانیه‌ای به صورت مکتوب از سوی نماینده کشیشان در خصوص محکومیت جنایت قرآن سوزی اخیر در سوئد و دانمارک به رایزن فرهنگی ارائه و قرائت شد.

در این بیانیه کشیشان مسیحی پاکستان مراتب انزجار خود را نسبت به توهین قرآن کریم اعلام کرده و بر ضرورت احترام متقابل و حرمت‌گذاشتن به کتب آسمانی که از اهمیت بالایی برخوردار است، تأکید کردند. جامعه مسیحی پاکستان در این بیانیه خواستار توقف، محکومیت و عدم تکرار اینگونه اعمال به اسم آزادی بیان از سوی نهادهای مسئول و بین‌المللی شدند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.