خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

«وحدت و تنوع در کلیسا» اساس انتخاب پاپ فرانسیس برای معرفی ۲۱ کاردینال جدید

پاپ فرانسیس «رهبر کاتولیک‌های جهان»، با معرفی ۲۱ کاردینال جدید آینده‌ی سریر مقدس را مطابق با «وحدت و تنوع در کلیسا» ترسیم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “واتیکان نیوز” پاپ فرانسیس امروز شنبه طی مراسمی در میدان سنت پیتر خطاب به کاردینال های تازه بر وحدت و تنوع در کلیسا تأکید کرد.

از ۲۱ کاردینال، ۱۶ تن زیر ۸۰ سال هستند و بنابراین واجد شرایط ورود به مجمعی برای انتخاب جانشین وی پس از مرگ یا استعفا هستند.

پاپ فرانسیس در مراسم کانسیس‌توری (گردهمایی کاردینال‌ها و پاپ) امروز شنبه سی سپتامبر، سی‌نودالیتی(حرکت دسته جمعی به سوی خدا) تحت هدایت روح مقدس، خالق حرکت جمعی را در کلیسا مهم دانست.

رهبر کاتولیک‌های جهان حدود ۶۳ درصد از کاردینال‌های دارای حق رای را منصوب کرده است. با این معرفی تازه حضور کاردینال ها در کشورهای در حال توسعه بیشتر خواهد شد و سیطره پاپ بر کالج کاردینال‌ها افزایش خواهد یافت.

کاردینال‌های حق رأی، در زمان استعفا یا مرگ پاپ می‌توانند در خصوص جانشین او رای بدهند.

کلیسا به مثابه ارکستر سمفونی

پاپ فرانسیس در مقایسه‌ای میان کلیسا و ارکستر سمفونیک هماهنگی در کلیسا در حرکتش به سوی خدا را مهم ارزیابی کرد.

پاپ فرانسیس در مراسم کانسیس‌توری خطاب به کالج کاردینال ها و اعضای جدید آن شامل نوزده اسقف و دو کشیش به مرور روایت پنطیکاست که در آن رسولان مسیح در حالی‌که از روح مقدس سرشار شده بودند هنگام تبلیغ انجیل برای یهودیانی از مناطق مختلف در بیت المقدس به زبان خود آن‌ها صحبت کرد.

پنطیکاست و آغاز انتشار پیام صلح آمیز برای جهانیان

باید گفت پنطیکاست روز تولد کلیسا به واسطه روح خدا و آغاز انتشار، پیام نجات بخش انجیل مسیح به توسط کلیسا به جهانیان است. در حقیقت این زمان شروع کار جدید مسیح برای کلیساست تا از این طریق نجات جهانیان را فراهم کند و کار کلیسا از این زمان آغاز شد.

انتخاب کاردینال‌ها تنوع، تکثر و وحدت را برای واتیکان به ارمغان آورد

پاپ فرانسیس افزود بین آنچه در روایت پنطیکاست اتفاق افتاد و کاردینال‌ها و اسقفان زمان کنونی شباهت‌هایی وجود دارد: همان‌طور که در روایت پنطیکاست یهودی‌ها از سرزمین‌های مختلف حاضر بودند، به زبان‌های محلی گوناگون سخن می گفتند و رسولان مسیح به واسطه توانایی که خداوند به آنها داده بود به همان زبان ها با آن‌ها سخن گفتند، امروز نیز اسقفان و کاردینال ها از کشورهای مختلف گردهم آمده‌اند.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.