خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

در نامۀ کاردینال‌های محافظه‌کار از پاپ فرانسیس: آموزه‌های کلیسا در مورد همجنسگرایان و انتصاب زنان تائید شود

گروهی از کاردینال‌های محافظه‌کار در نامه‌ای به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، خواستار تائید آموزه‌های کلیسای کاتولیک در مورد همجنسگرایان و انتصاب زنان شدند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از اسوشیتدپرس پنج کاردینال محافظه‌کار از اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکا روز گذشته در نامه‌ای سرگشاده به پاپ فرانسیس نگرانی‌های خود در مورد موضوعات مختلف ازجمله موضوع نقش زنان در کلیسا و ارائه خدمات به همجنسگرایان را بیان کردند.

این کاردینال‌ها همچنین پنج سؤال مطرح‌شده از سوی خود موسوم به “dubia” را به پاپ تحویل دادند.

این نامه و لیست سؤالات در حالی به پاپ تقدیم می‌شود که دو روز دیگر قرار است نشست شورای بزرگ اسقفان و کاردینال‌ها معروف به سینود در واتیکان برگزار شود.

بیش از چهارصدوپنجاه اسقف و شرکت‌کننده قرار است در شورای بزرگ اسقفان گردهم آیند و پشت درهای بسته یافته‌ها و نتایج تحقیقات دوساله با موضوع کاتولیک‌های جهان را بررسی و در مورد آینده کلیسای کاتولیک در جهان بحث و گفت‌وگو کنند.

کاردینال‌های محافظه‌کار در نامه‌شان به پاپ یادآور شدند نسبت به اطلاع‌رسانی به وی در مورد موضوعات ذکرشده احساس وظیفه می‌کنند تا رهبر کاتولیک‌های جهان به‌دوراز سردرگمی، خطا و عدم تمایل در مورد آن‌ها تصمیم بگیرد.

نامه سرگشاده این گروه از کاردینال‌های محافظه‌کار ابتدا در وبلاگ “ساندر و ماجیستر”، خبرنگاران کهنه‌کار واتیکان، به زبان لاتین منتشر شد.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.