خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سیک ها در اعتراض به قتل فعال حامی خلستان در مقابل کمیسیون عالی هند در لندن تظاهرات می‌کنند

صدها سیک از سراسر انگلستان قرار است در اعتراض به کشته شدن هاردیپ سیگ نجار از فعالان حامی ایالت مستقل خلستان در مقابل کمیسیون عالی هند در لندن تظاهرات برپا کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “Religious Media Center” هاردیپ سینگ نجار که از تاسیس ولایت مستقل سیک ها موسوم به خلستان در هند حمایت می کرد چندی پیش در کانادا کشته شد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، به پارلمان این کشور گفت هند در ترور سینگ نجار دست داشته است.

این در حالی ست که سه روز پیش از کشته شدن سینگ نجار یک فعال دیگر سیک حامی ولایت مستقل خلستان به نام آوتار سینگ خاندا در پانزده ژوئن ۲۰۲۳ در بیرمنگام انگلستان کشته شده بود.

فدراسیون سیک ها خواستار تحقیق بیشتر در مورد مرگ وی شدند.

پلیس انگلستان قتل آوتار سینگ خاندا را مشکوک ندانست اما فدراسیون سیک ها اعلام کردند آوتار سینگ پس از آن هدف حمله قرار گرفت و کشته شد که در تظاهرات نوزده مارس سال جاری میلادی در مقابل کمیسیون عالی لندن شرکت و پرچم هند را پایین کشید.

از سویی هم در فیلمی که در ماه ژوئیه گذشته از  تلویزیون هند پخش شد لیستی بیست نفره از سیک ها در خارج از جمله شش تن از سیک های ساکن انگلستان که می بایست کشته می شدند، دیده شد.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.