خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

صدا و رأی زنان در نشست واتیکان در مورد آینده کلیسا نقش محوری دارد

درست پنج سال پیش بود که پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، به رئیس بخش “سازمان‌های زنان واتیکان” گفت در ایجاد تغییراتی درزمینهٔ نگاه کلیسای کاتولیک به زنان شجاع باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از  اسوشیتدپرس “ماریا لیا زروینو”، در سال ۲۰۲۱ میلادی با استناد به این اظهارات توصیه گونه پاپ فرانسیس در نامه‌ای به رهبر کاتولیک‌های جهان که در ادامه همگانی شد، نوشت کلیسای کاتولیک دین بزرگی به نیمی از بشریت دارد و شایسته است در جلسات مهم کلیسا و اتخاذ تصمیمات کلان موضوع زنان به‌صورت واقعی مطرح شود نه اینکه به‌صورت سمبلیک از زنان حرف زده شود! زنان باید به‌عنوان قهرمان مطرح شوند نه اینکه جعبه جواهرات باشند.

اکنون و در آستانه تنها دو روز مانده به نشست جهانی اسقفان و کاردینال‌های کلیسای کاتولیک به نظر می‌رسد پاپ با استناد به محتوی نامه دریافتی قرار است نقش زنان در کلیسا و صدا و رأی آن‌ها به‌عنوان یک موضوع محوری مطرح کند.

“زروینو” که زمانی با کاردینال پیشین “خورخه ماریو برگولیو” در اجلاس اسقفان آرژانتین همکار بوده می‌بایست این نشست را یک نقطه عطف برای کلیسا بداند و تصمیم مهمی که پاپ در این نشست اعلام خواهد نمود را می‌توان مهم‌ترین اقدام وی در طول دوران پاپ بودنش قلمداد کرد.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.