خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

موسسه زنان مسلمان در لندن به آتش کشیده شد

یک مرکز وابسته به زنان مسلمان در غرب لندن، پایتخت انگلستان، هفته گذشته غارت و به آتش کشیده شد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “۵ Pillars”؛ مؤسسه الفلاح واقع در منطقه “هایز” لندن درنتیجه اقدامات خشونت‌آمیز ناشی از نفرت مذهبی موردحمله قرار گرفت.

مسئولین مؤسسه فوق از تمام مسلمانان برای جایگزینی قرآن‌های سوخته و بازسازی موسسه درخواست کمک کرده‌اند.

به گفته مسئولین موسسه حمله‌کنندگان در ساعت ده شب بیست و ششم سپتامبر ابتدا زنگ خطر (دزدگیر) موسسه را از کار انداختند و در ادامه با شکستن شیشه‌های دروازه وارد موسسه شدند.

حمله‌کنندگان صندوق هدایای موسسه را سرقت کردند، به درب‌ها و مبلمان موسسه آسیب زدند و آشپزخانه را به هم ریختند.

مسئولین موسسه خاطرنشان کردند در شب حادثه با پلیس تماس گرفتند اما پلیس صبح روز بعد به محل حادثه رسید.

موسسه الفلاح مکانی برای عبادت، برگزاری کلاس‌های مطالعات اسلامی، ریاضی و زبان انگلیسی و نیز محل برگزاری مناسبات اجتماعی برای زنان مسلمان در لندن به شمار می‌رود.

مسئولین موسسه زنان مسلمان اعلام کردند: کلاس‌ها را طبق روال عادی برگزار می‌کند و این حادثه روی فعالیت‌های آنان تأثیر منفی نخواهد گذاشت.

سخنگوی پلیس متروپولیتن گفت پلیس ساعت دو و بیست دقیقه روز سه‌شنبه بیست‌وهفت سپتامبر به محل آتش‌سوزی در منطقه هایز در غرب لندن رسید و در این حادثه جراحتی ثبت نشد.

باید گفت انگلستان ازجمله کشورهای اروپایی ست که جمعیت مسلمان زیادی را در خود جای‌داده است.

از سویی هم باید گفت حوادث ناشی از اسلام هراسی در ماه‌های اخیر در برخی از کشورهای اروپایی ازجمله سوئد و دانمارک افزایش‌یافته است.

هم‌زمان با افزایش رویدادهای اسلام هراسی براساس آمار برخی مؤسسات رسمی در اروپا گرایش به اسلام نیز در این قاره روبه گسترش است و پیش‌بینی می‌شود اسلام دین پیشرو در آینده در انگلستان باشد.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.