خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست پاپ فرانسیس از سران کلیسا: سیاست را کنار بگذارید

پاپ فرانسیس از رهبران کاتولیک خواست تا سیاست را کنار بگذارند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پاپ فرانسیس با ایراد موعظه در میدان سنت پیتر در آغاز اولین گردهمایی جهانی رهبران کلیسا در چهار سال گذشته گفت: اسقف ها باید از استراتژی های انسانی، محاسبات سیاسی یا نبردهای ایدئولوژیک اجتناب کنند.

او در این خطبه که واتیکان اعلام کرد با حضور ۲۵۰۰۰ نفر برگزار شد، گفت: ما اینجا نیستیم تا یک جلسه پارلمانی یا طرح اصلاحات را اجرا کنیم. کلیسا باید از تبدیل شدن به کلیسایی سفت و سخت که خود را در برابر جهان مسلح می کند و عقب مانده به نظر می رسد یا کلیسایی منفعل که تسلیم مدهای جهان است بپرهیزد. درهای کلیسا باید به روی همه، همه، همه باز باشد.

به نظر می‌رسد با سیاست‌های پاپ فرانسیس در چند سال اخیر منتقدان او به دلیل بحث در مورد موضوعاتی از جمله نقش زنان، پذیرش دگرباشان جنسی و تأثیر تغییرات آب و هوایی بر فقرا بیش از پیش نگران شده‌اند.

درحالی که پاپ روز چهارشنبه ۲۱ کاردینال جدید را معرفی کرد دو روز قبل از شروع اجلاس، پنج کاردینال از ۲۴۲ کاردینال کلیسا فاش کردند که نامه ای برای پاپ ارسال کرده اند و خواستار توضیح در مورد برکت برای زوج های همجنس، نقش زنان و سایر مسائل شده اند.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.