خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نخست وزیر انگلیس ۳ میلیون یورو برای حفظ امنیت یهودیان بریتانیا اختصاص داد

“ریشی سوناک”، نخست وزیر انگلستان، برای حفاظت از  مدارس و عبادتگاه یهودیان در این کشور سه میلیون یوروی دیگر اختصاص داد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “دیلی میل”؛ ریشی سوناک پس از تشدید جنگ جاری بین اسرائیل و حماس در فلسطین و افزایش رویدادهای ضد یهودی در انگلستان تصمیم حفاظت بیشتر از یهودیان بریتانیا را اعلام کرد.

دفتر نخست وزیری انگلستان در اعلامیه ای افزود مبلغ سه میلیون و هفت صد هزار دلار به یک موسسه خیریه یهودی موسوم به “اعتماد و امنیت(سی اس تی)، که در زمینه تامین امنیت عبادتگاه ها و دیگر نهادهای یهودی در انگلستان فعالیت دارد پرداخت می شود.

نخست وزیر انگلستان با اشاره به حملات اخیر حماس به شهرهای جنوبی اسرایل تاکید کرد در شرایط کنونی که یهودی ها در سرزمین خود مورد حمله قرار گرفته اند، یهودی ها در تمام نقاط جهان نسبت به گذشته امنیت کمتری احساس می کنند.

سوناک افزود: انگلستان به حمایت از اسرائیل متعهد است.

وی خاطرنشان ساخت:”اگر چیزی در روند حفظ امنیت جامعه یهود مشکل ایجاد کند، ما آن را رفع می کنیم. شما(یهودی ها) حمایت کامل ما را با خود دارید.”

این در حالی ست که در چهار روز گذشته نهاد “امنیت و اعتماد(سی اس تی) صد و سی و نه مورد رویداد یهودی ستیزی  در انگلستان ثبت کرده است که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته چهارصد درصد افزایش را نشان می دهد.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.