خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حکم دانشگاه الزیتونه تونس برای جهاد در فلسطین

دانشگاه الزیتونه تونس به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز علمی جهان اسلام، در بیانیه‌ای عملیات طوفان الاقصی را حماسه‌ای جهادی علیه رژیم صهیونیستی دانست که شکنندگی قدرت تصنعی و اظهارات واهی آن را آشکار کرد و امید به پیروزی و آزادی تمام فلسطین را زنده کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دانشگاه الزیتونه تونس افزود: آن حمله مبارک مجدداً تأکید کرد که موضوع آزادسازی قدس شریف، معراج‌گاه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم، و تمام فلسطین، واجب عینی شرعی است که بر عهده همه فرزندان امت اسلامی در تمام نقاط جهان است. بنابراین، نادیده گرفتن این وظیفه و انداختن آن بر عهده جامعه جهانی که همواره از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت کرده است، از نظر شرعی جایز نیست.

دانشگاه الزیتونه در همین بیانیه اعلام کرد: حمایت و پشتیبانی از جهاد در فلسطین بر همه مسلمانان فرضیه‌ای عینی است که هر یک به اندازه ظرفیت و توانایی خود باید آن را بجا آورد و کمترین درجه آن، روی آوردن به دعا و تضرع با خداوند متعال در طلب پیروزی است.

این بیانیه همچنین عملیات طوفان الاقصی را پیامی قوی برای امت اسلام و لشکریان آن، به‌ویژه لشکریان مستقر در کشورهای اطراف فلسطین اشغالی، دانست تا به سرعت به سمت سرزمین‌های فلسطینی حرکت کنند و موجودیت خیالی و ساختگی یهودیان صهیونیست را ریشه‌کن کنند.

گفتنی است مسجد جامع زیتونه، مسجد جامع اصلی تونس و از قدیمی‌ترین مساجد جهان است که تاریخ ساخت آن به سال ۷۹ق بازمی‌گردد.

این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مراکز علمی جهان اسلام به شمار می‌رود که نقشی اساسی در گسترش اسلام در مغرب عربی داشته است. این مرکز علمی که نزدیک به ۱۳ قرن به طور پیوسته نهادی علمی بوده است، از سوی برخی به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان شناخته می‌شود.

منبع دولت دین
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.