خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تقویت نگاه متوازن به اقوام و ادیان در دولت سیزدهم

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به نگاه متوازن به همه هموطنان اعم از اقوام و ادیان در نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: این نگاه در دولت سیزدهم قوت بیشتری گرفته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، محمدصادق معتمدیان در دیدار با اسقف اعظم خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان افزود: در آذربایجان غربی سرزمین رنگین کمان اقوام و ادیان، همه اعم از مسلمانان با مذاهب مختلف، آشوریان، ارامنه و کلیمیان ساکن از حقوق قانونی خود برخوردار هستند.

وی همچنین با اعلام اینکه نگاه جمهوری اسلامی در اعطای امکانات رفاهی، عدالت محور است، خاطرنشان کرد: اگر جاده یا بیمارستان و امکانات رفاهی احداث می‌شود، موضوع عدالت و برخورداری همگان به خوبی لحاظ می شود.

استاندار آذربایجان غربی به آزادی ها و اختیارات اقوام و ادیان در قانون اساسی نیز اشاره کرده و افزود: نمونه بارز آن داشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی بوده که در کشورهای مختلف بی نظیر است.

معتمدیان همچنین با اشاره به وجود کلیساهای متعدد از جمله ۹۰ کلیسا در میراث ماندگار آذربایجان غربی، افزود: اکثر کلیساها ثبت ملی شده و قره کلیسا و ‌آیین مذهبی ویژه آن‌ نیز ثبت جهانی شده است.

وی در ادامه تشکیل جریانات افراطی نظیر داعش را در منطقه یادآور شده و اضافه کرد: این جریانات به همه ادیان و مذاهب نگاه تکفیری داشته و هیچ دین و مذهبی را قبول نداشتند و در آن‌جا جمهوری اسلامی ورود کرده و این گروهک را درهم شکست.

استاندار آذربایجان‌غربی به سفر اخیر خود به سوریه نیز اشاره کرده و افزود: آثار تاریخی چند هزار ساله سوریه در هجوم جریانات تکفیری از بین رفته و هیچ اثری از تاریخ بشریت به جا نگذاشته اند و در موصل ده‌ها شهر و منطقه را مورد حمله قرار دادند که سردار سلیمانی همراه رزمندگان دیگر در آنجا نیز حضور یافته و با داعش مبارزه کرد.

معتمدیان همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی نخستین و بزرگترین قربانی تروریسم بوده و حدود ۱۷ هزار شهید در این راه تقدیم کرده است.

 

وی در ادامه با تسلیت شهادت مردم مظلوم غزه، اظهار داشت: اهالی غزه در اوج بی رحمی و در مواردی چون پناه بردن به اماکنی مثل بیمارستان، توسط رژیم صهیونیستی که سابقه جنایت او برای جهانیان ثابت شده است، قتل عام شدند.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین یادآور شد: امیدواریم جامعه جهانی به خود آمده و همه ادیان از این قضیه درس بگیرند و مانع زیاده طلبی رژیم صهیونیستی در منطقه شوند.

معتمدیان در پایان با قدردانی از خلیفه گری ارامنه کل آذربایجان و بیانیه آنها در محکوم کردن جنایات صهیونیست ها، افزود: خلیفه گری ارامنه در ایام اربعین سال گذشته و امسال نیز حضور داشته و این نشان می دهد پیام اربعین متعلق به مذهب و دین خاصی نبوده و متعلق به تمامی آزادی‌خواهان است.

نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره کنار مظلومان و مردم فلسطین بوده است

اسقف اعظم خلیفه گری ارامنه کل آذربایجان نیز در این دیدار گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت رهبری مقام معظم رهبری، همواره کنار مظلومان و مردم غزه و فلسطین بوده است.

اسقف اعظم گریگور چیفچیان با اشاره به اینکه امروز دنیا در شرایط سختی قرار گرفته، افزود: ما جهت حفظ تمامیت ارضی کشور و مشارکت در موضوع فلسطین در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه مردم ایران با اتحاد و همبستگی مشکلات را یک به یک سپری خواهند کرد، اظهار داشت: در استان های آذربایجان غربی و ‌آذربایجان شرقی، بخش های دولتی به اقلیت های دینی احترام گذاشته و همواره حقوقشان حفظ می‌شود.

منبع صدا و سیما
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.