خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حاخام ارشد بریتانیا: یهودیان انگلیس هیچ زمانی به اندازه امروز در ترس و وحشت نبودند

حاخام ارشد بریتانیا ضمن اشاره به جریان یهودی هراسی عنوان کرد: یهودیان انگلیس بعد از جنگ جهانی دوم در هیچ برهه زمانی مانند امروز در ترس و وحشت نبوده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا(ادیان نیوز) به نقل از “ITV” حاخام ارشد بریتانیا افزود: یهودی هراسی امروزه درد عمیقی را به وجود آورده است.

وی تأکید کرد: ترسی که اکنون بر جامعه یهودی حاکم شده در هیچ زمانی از پایان جنگ جهانی دوم در سال هزار و نه صد و چهل پنج تاکنون وجود نداشته است.

حاخام ارشد بریتانیا گفت: از پایان جنگ جهانی دوم به بعد یهودیان با چالش‌های زیادی روبرو بوده‌اند.

اظهارات حاخام ارشد بریتانیا در حمایت از یهودیان در حالی ست که در هفته‌های اخیر تظاهرات زیادی در بریتانیا در حمایت از حماس برگزار شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمدند و خواستار پایان حملات هوایی مرگبار اسرائیل در غزه شدند.

دفتر حاخام ارشد بریتانیا در واکنش به تظاهرات برگزار شده اما اعلام کرد تعداد کمی از شرکت کنندگان در این تظاهرات از حماس حمایت کرده‌اند.

حاخام ارشد بریتانیا در یک گردهمایی چهارصد نفره اعلام کرد: اسرائیل برنده جنگ خواهد بود. وی جنگ اسرائیل با حماس را جنگ خوب علیه بد توصیف کرد.

این در حالی‌ست که بر اساس اعلام پلیس بریتانیا از یکم تا هجدهم اکتبر ۲۱۸ رویداد ضد یهودی در این کشور اتفاق افتاده که در مقایسه با پانزده رویداد اتفاق افتاده در بازه زمانی مشابه در سال گذشته یک هزار و سی صد و پنجاه و سه درصد را نشان می‌دهد.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.