خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سوئد سلوان مومیکا را تبعید می‌کند

اداره مهاجرت سوئد از تبعید سلوان مومیکا، توهین کننده به قرآن و کسی که چند ماه پیش کتاب مقدس مسلمانان را به دفعات آتش زد، خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز) به نقل از “TV4” سوئد، اقدامات ضد اسلامی سلوان مومیکا در آتش زدن قرآن خشم شدید مسلمانان در کشورهای اسلامی مختلف را برانگیخت و احتمال بروز حملات تروریستی در سوئد را به بالاترین حد ممکن رساند.

سوئد در ماه آگوست گذشته اعلام کرد حوادث قرآن سوزی امنیت شهروندان سوئدی در داخل و خارج این کشور را با خطرات جدی مواجه کرده بود.

سلوان مومیکا که عراقی الاصل می‌باشد طی ماه‌های گذشته در چندین نوبت قرآن را در مقابل سفارت های کشورهای خارجی مختلف آتش زد و هدف از این اقدامات ضد اسلامی خود را مبارزه با اسلام و جلوگیری از ترویج مفاهیم قرآنی در اروپا عنوان کرد.

اداره مهاجرت سوئد اعلام کرد: اجازه اقامت موقت تا شانزده اپریل ۲۰۲۴ برای مومیکا صادر کرده و اعمال تصمیم تبعید وی پیچیده و زمانگیر است.

این اداره افزود در ماه جولای مدرک اقامت مومیکا در سوئد را بازبینی کرده بود.

سلوان مومیکا در واکنش به تصمیم اتخاذ شده از سوی اداره مهاجرت سوئد گفت:”سوئد را ترک نمی کنم. تا لحظه مرگ در سوئد زندگی می کنم. اداره مهاجرت سوئد اشتباه جدی مرتکب شده است. پشت این تصمیم اهداف سیاسی پنهانی وجود دارد. درخواست تجدید نظر می دهم.”

سلوان مومیکا در حالی قرآن را در سوئد و دانمارک در چندین نوبت آتش زد که این دو کشور از دموکرات ترین کشورهای دنیا به حساب می آید. سوئد و دانمارک در واکنش به خشم شدید مسلمانان و خواسته های آنان در محاکمه مومیکا اعلام کرد به دلیل قوانین آزادی بیان نمی تواند مومیکا را دستگیر کند یا مانع برگزاری تظاهرات های ضد اسلامی او گردد.

دامنه ناامنی های ناشی از قرآن سوزی در سوئد و دانمارک هنوز ادامه دارد و هفته گذشته یک مرد مسلح تونسی دو تماشاگر سوئدی فوتبال را در بروکسل کشت.

نخست وزیر سوئد در واکنش به این رویداد گفت اروپا برای بهبود امنیت خود می بایست اقدامات جدی روی دست گیرد.

مرد مسلح در کلیپی ویدئویی خود را عضو داعش دانست و مسئولیت حمله مرگبار به دو شهروند سوئدی را بر عهده گرفت.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.