خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دستگیری یکی دیگر از مسترهای فرقه ضاله حلقه

به گزارش ادیان نیوز، صبح دیروز (شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه) یکی از عناصر فرقه انحرافی عرفان کیهانی که در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی که به برگزاری کلاس‌های غیرقانونی و ترویج تفکرات فرقه اقدام کرده بود، دستگیر شد.
این خانم با اقرار به اینکه از فعالیت‌ غیرقانونی کلیه فعالیت‌های فرقه کیهانی و تشکیل کلاس‌ها اطلاع داشته و با علم به این موضوع به تشکیل کلاس‌ها اقدام کرده، مقادیر زیادی مال از این کلاس‌ها به دست آورده است.
به گزارش فارس، محمدعلی طاهری رئیس فرقه ضاله حلقه از ابتدای سال ۹۰ به جرم توهین به مقدسات، دخالت در امور درمانی، تحصیل مال نامشروع و جعل عنوان به پنج سال حبس، ۹۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.
فعالیت اصلی این فرقه کاذب در قالب دوره‌های آموزشی و برگزاری جلسات جن‌گیری از سال ۱۳۷۰ توسعه یافت، در این جلسات به افراد این گونه القا می‏‌شد که علت بیماری آن‌ها رسوخ اجنه یا ارواح سرگردان است و طاهری می‏‌تواند با خارج کردن آن‌ها سلامتی را به افراد برگرداند، نام این روش را سایمنتولوژی گذاشتند و ادعا کردند که جوایز و مدارک بین المللی به این روش تعلق گرفته است.
پس از مدتی با افزایش آسیب‏‌های روحی روانی در اثر تلقینات عرفان حلقه و فروپاشی برخی از خانواده‏‌های آسیب دیدگان، محمدعلی طاهری محاکمه شد و برای تحمل چهار سال حبس از سال ۹۰ به زندان افتاد، در این مدت برخی از شبکه‏‌های بیگانه از او به عنوان یک دانشمند ایرانی و گاهی زندانی سیاسی یاد کردند!
یکی از ترفندهای بنیان‌گذار عرفان حلقه (محمدعلی طاهری) برای موجه نشان دادن آموزه‌های انحرافی خود، استفاده از آیات قرآن است، او با زیرکی برای جذب مخاطب مسلمان خود، آیات قرآن را دستاویز قرار داده و با تفسیرهای غلط قصد دارد عقاید انحرافی خود را با کلام الهی تأیید کند و در این زمینه دست به انتشار کتاب با عناوینی نظیر عرفان کیهانی (حلقه)، انسان از منظری دیگر، بینش انسان، انسان و معرفت و … زد که در این کتاب‌ها به وضوح تفکرات انحرافی وی به چشم می‌خورد.
با این وجود رئیس عرفان ضاله حلقه که به جرم توهین به مقدسات در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان اوین است، هم اکنون پرونده افساد فی الارض وی در دست بررسی است و سه تن از مراجع تقلید طی استفتائاتی که از سوی دستگاه قضا صورت گرفته است، حکم ارتداد طاهری را صادر کردند. 
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.