خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عرفانی که بی‌حجابی زنان را رواج می دهد

به گزارش ادیان نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود رضا قاسمی کارشناس عرفان‌های نوظهور در خصوص اعتقادات سست و بعضاً ضد شریعت اعضاء فرقه‌ی حلقه اظهار داشت: رفتا‌های خلاق دین از جمله بی‌حجابی و روابط نامشروع میان مسترها و حلقه‌ی اول از شاگردان م.ع .ط به شدت رواج داشت به طوری که این افراد در واقع به هیچ یک از تعلیمات شریعت معتقد نیستند.

 وی افزود: سرکرده این گروه اگر چه بخاطر خصوصیات فردگرایانه‌اش رابطه نامشروع نداشته اما بارها به بهانه درمان اقدام به لمس اعضاء بدن زنان نامحرم کرده است. این کارشناس عرفانهای کاذب با اشاره به اظهار نظر‌های سرکرده‌ی گروه حلقه در خصوص اعتقادات او تصریح کرد: او عصمت رسول خدا را قبول نداشته و با بیان اینکه انسانها باید مستقیم با خدا ارتباط برقرار کنند دو عقیده توسل و شفاعت را منکر می‌شود. وی ادامه داد: سرکرده‌ی فرقه‌ی حلقه در خصوص مهدویت نیز اظهارات موهنی دارد به طوری که با ایجاد شک در ذهن شاگردانش می‌گوید ” اگر موعود بیاید، مگر می‌خواهد چه گلی بر سر بشر بزند، تازه باید برود و گواهینامه رانندگی بگیرد. حجت‌الاسلام و المسلمین قاسمی در خصوص نوع نگاهی که اعضاء حلقه نسبت به سرکرده‌ی این فرقه دارند، اظهار داشت: م.ع.ط تحصیلات زیر دیپلم داشته و خود را به عنوان یک مهندس معرفی می کرده اما علاوه بر آن از لحاظ معنوی شاگردانش معتقدند او همان موعودی است که آمدنش را وعده داده‌اند و یا همان مسیح است که شفا می‌دهد.

وی گفت: سرکرده‌ی فرقه‌ی حلقه در کلاسهای خود مطرح کرده که انسانها نیازمند دو نوع انرژی با نامهای A و B هستند به طوری که انرژیA را از طریق خوردن غذا تأمین می‌کنند. این کارشناس عرفانهای کاذب افزود: انرژی B از طریق نگاه دیگران دریافت می شود و خانمهایی که بی‌حجاب هستند نیاز شدیدی به انرژی نوع B دارند و سعی می‌کنند از طریق خودنمایی نگاه دیگران را به خود جلب کرده و انرژی مورد نیاز را تأمین کنند.

وی در خصوص علت رواج بی حجابی در میان اعضاء حلقه بیان داشت: سرکرده‌ی این فرقه با بیان اینکه ممکن است فرد بی حجابی تا آخر عمر نیازمند انرژی B باشد عملاً جواز بی‌حجابی را صادر کرده و زنان بی‌حجاب را به واسطه‌ی وجود یک نیاز طبیعی از هر گونه زشتی عملشان مبرا می‌سازد. حجت‌الاسلام و المسملین قاسمی در پایان خاطر نشان کرد: اگر چه سرکرده این فرقه در کتابهای تألیفی‌اش مواردی از کذب و صحیح را گردآورده اما سعی کرده مطالبش را به آیات قرآن و مطالب ظاهرا شرعی همراه کند اما اعتقادات و اظهارات موهنی که وی نسبت به شریعت دارد منجر شده اعضاء این فرقه یا کاملاً اعتقاد خود را از دست بدهند و یا اعتقاداتشان به شدت تضعیف شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.