خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تل‌آویو در حمله احتمالی ایران مبدل به شهر سوخته می‌شود

به گزارش ادیان نیوز، یک روزنامه صهیونیستی به نقل از یکی از کارشناسان هسته‌ای اسرائیل اذعان داشت که ایران قادر است با حمله هسته‌ای تل‌آویو را به «شهری سوخته» مبدل کند.

به گزارش وبگاه اسرائیلی«عروتص شواع» دکتر «ماتی اوفک» افسر ارشد اطلاعاتی ارتش اسرائیل و موساد در این باره با ارائه جزییاتی از نمونه‌ای حمله هسته‌ای و الکترو مغناطیسی ایران اظهار داشت که چنین حمله‌ای غیرمترقبه بوده در صورت وقوع در بعد‌اظهر و در آزاد راه «ایالون» که هزاران دستگاه خودرو در آن منطقه وجود دارند، موجب مرگ هزاران نفر خواهد شد.

دکتر افک که هفته گذشته در نشست ویژه‌‌ای در تل‌آویو در زمینه بررسی نحوه نبردهای آتی  سخنرانی می‌کرد،گفت در بررسی‌های جدید آمریکا که تاکنون رسانه‌های نشده نشان می‌دهند ۲۰ کیلو تن مواد هسته‌ای به فوریت ۷۵ هزار نفر را خواهد کشت. ۲ بمب هسته‌ای نیز با ۱۵ کیلو تن مواد منفجره قادر است ۱۱۵۰۰۰ هزار نفر را بکشد.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته هم اینک بمب هسته‌ای به کابوس اسرائیل در سال‌های اخیر مبدل شده است. همچنین علاوه بر تخریب تل‌آویو در اثر حمله هسته‌ای، بخش‌های بسیاری از این شهر در حمله هسته‌ای خواهند سوخت زیرا گازهای موجود در باک خودروها آتش خواهند گرفت. همچنین ساختمان‌های بلند شهر نیز سقوط کرده و عابرین خیابان‌ها به شکل وحشتناکی مجروح خواهند شد.

این کارشناس اطلاعاتی موساد در ادامه گفت:« ضربات ناشی از حملات الکترو مغناطیسی یا  “EMP” سامانه‌های دفاعی و رایانه‌ها تا شعاع ۳۰ کیلومتری را نابود خواهند کرد. این که گفته می‌شود ارتش اسرائیل قادر به دفاع از بخش‌های الکترونیکی خود در برابر حملات الکترو مغناطیس هستند باید گفت که انفجارهای ناشی از بمب‌های الکترو مغناطیسی با از کار انداختن سامانه‌های ارتباطی،تلفن‌های همراه و خطوط ثابت تلفن کاملا سامانه ارتباطی اسرائیل را نابود خواهند کرد.»

افک در خاتمه گفت که ایران توانایی چنین حملاتی علیه اسرائیل را دارد اما تنها ۲ مورد است که مانع از انجام آن شده است . یکی تحریم‌های غرب و دیگری ترس از حملات ثانویه اسرائیل است که آن نیز باعث کشته شدن میلیون‌ها ایرانی می‌شود.

اما در همین زمینه یک وبگاه آمریکایی نیز با هشدار به سبک سری آنانی که قصد حمله به ایران را دارند، نوشت:ایران بسیار بزرگ است، پیش از هر اقدامی به عواقب آن فکر کنید.

وبگاه تحلیلی «سایکالجی تودی» در تحلیلی به قلم دکتر «جفرسون ام فیش» در زمینه «عواقب هرگونه سبک سری برخی کشورهای منطقه یا دیگران در تعرض به ایران» نوشت: اگر تلاش در مذاکرات هسته‌ای جهت حصول توافق با ایران به شکست بیانجامد، رویارویی بین طرفین پیش‌بینی می‌شود اما بهتر است قبل از هرگونه تصور در مسیر در افتادن در جنگ با این کشور به وسعت ایران نظر شود. ایران جمعیتی حدود ۷۷.۲ میلیون نفر دارد که بیش از ۲ برابر جمعیت عراقی است که ما اخیرا در نبرد با این کشور بودیم.

نویسنده در ادامه با قیاس جمعیت ایران با دیگر کشورها نوشت:ایران حتی از انگلیس با ۶۴.۱ و فرانسه ۶۶.۶ میلیون نفر جمعیت بیشتری دارد و از این لحاظ با آلمان که ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد برابری می‌کند. ایران همانند عراق و برخلاف کشورهای اروپایی نزدیک خط استوا است و  1٬۶۴۸٬۱۹۵کیلومتر مربع وسعت داردکه این خود ۴ برابر وسعت عراق می‌باشد. با توجه به قیاس این کشور باید گفت ایران به تنهایی برابر با ۳ کشور انگلیس، فرانسه و آلمان بوده و حتی می‌توان گفت که بزرگتر نیز می‌باشد.

این وبگاه تحلیلی در خاتمه نوشت: هزینه مالی و جانی هرگونه نبرد علیه ایران حداقل چندین برابر نبرد علیه عراق خواهد بود.
منبع : فارس

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.