خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آمریکا درخواست کشورهای اسلامی برای آتش بس در غزه را رد کرد/ انگار خون اعراب دیگر ارزشی ندارد

ایالات متحده آمریکا درخواست چندین کشور عربی برای برقراری آتش بس در غزه را رد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “Eurasia Review”؛ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در دیدار با وزرای خارجه چندین کشور عربی در راستای تببین مسئله آتش بس در غزه که روز گذشته (شنبه) در امان، پایتخت اردن، برگزار شد بیان کرد: اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند.

وی تاکید کرد: با “وقفه بشردوستانه” جهت ارسال کمک ها و تخلیه غیرنظامیان از غزه موافق است اما آتش بس نتیجه معکوس می دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: “برداشت ما این است که آتش بس در غزه به بقاء حماس کمک می کند و به این گروه اجازه می دهد با بازسازی دوباره به حملات مشابه با هفتم اکتبر خود ادامه دهد.”

در نشست بلینکن با همتایان عربش وزرای خارجه کشورهای “اردن، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر” و یک مقام ارشد سازمان آزادی بخش فلسطین حضور داشتند.

وزارت امور خارجه اردن اعلام کرد: وزرای خارجه کشورهای عربی در دیدار با بلینکن خواستار آتش بس فوری و ارسال بدون وقفه کمک های بشردوستانه به غزه شدند.

ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن، گفت قتل عام و جنایات جنگی، مصونیت اسرائیل در برابر قوانین بین المللی و کشتار فلسطینیان بی گناه از سوی شهرک نشینان صهیونیست میبایست پایان یابد.

وی تاکید کرد: کمک های انسانی باید هرچه سریع تر به غزه برسد و جابه جایی فلسطینی ها از سوی اسرائیل متوقف شود.

وزیر امور خارجه اردن اوضاع در کرانه باختری را خطرناک توصیف نمود.

شوکری، وزیر خارجه مصر نیز کشتار غیرنظامیان در غزه از سوی اسرائیل را یک مجازات جمعی خواند و تاکید نمود قتل عام بی گناهان از سوی اسرائیل به بهانه دفاع از خود قابل توجیه نیست.

وی خواستار برقراری آتش بس بدون شرایط در غزه شد و افزود: اسرائیل می بایست نقض قوانین بین المللی را متوقف کند.

شوکری گفت: “در گزارش آمار قربانیان جنگ در غزه برخورد دوگانه وجود دارد و انگار خون اعراب دیگر ارزشی ندارد.”

آنتونی بلینکن از سویی هم حمایت آمریکا از وقفه بشری برای ارسال کمک ها به غزه را اعلام نمود.

وی افزود: با درخواست همتایان عربش برای ایجاد کریدورهای کمک رسانی به غزه موافق است و کمک هایی که تاکنون به غزه رسیده کافی نبوده است.

بلینکن در پاسخ به ناکامی آمریکا در توقف کشتار غیرنظامیان در غزه گفت: اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند اما باید تمام اقدامات لازم برای به حداقل رساندن کشتار غیرنظامیان را روی دست گیرد.

وی مدعی شد: حماس خود را در بین مردم پنهان کرده و از زیرساخت های عمومی به عنوان مراکز فرماندهی خود و انبار تسلیحات استفاده می کند.

بلینکن گفت اسرائیل ملزم به حفظ جان غیرنظامیان است و دیدن صحنه های بیرون کشیدن اجساد کودکان و زنان از زیر آوارها خوشایند نیست.

بلینکن گفت: “من یک پدر هستم و می دانم این چه احساسی دارد!”

از سویی هم وزیر امور خارجه مصر در پایان کنفرانس مطبوعاتی خود با بلینکن گفت بهانه اسرائیل برای دفاع از خود هرگز نمی تواند پدری که قادر به حفاظت از کودکان و خانواده اش نیست و نیز غیرنظامیانی که حتی سرپناهی برای ماندن ندارند را قانع کند.

باید گفت قبل از دیدار با آنتونی بلینکن، ملک عبدالله، پادشاه اردن، به وزرای خارجه کشورهای عربی گفت اتحاد و همبستگی اعراب نسبت به اوضاع اسف بار غزه را به جامعه بین المللی نشان دهند.

وی تاکید کرد: کشورهای عربی وظیفه دارند به جامعه بین المللی و قدرت های جهان فشار وارد کنند تا جنگ در غزه متوقف شود.

ملک عبدالله هشدار داد تداوم جنگ در غزه سبب انفجار در منطقه می شود.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.