خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رئیس دانشگاه ادیان: فرهنگ کتاب‌خوانی یکی از ابزارهای مهم شکل گیری تمدن نوین اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب «رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب» به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مطرح کرد: نمی‌توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث قرار داد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با صدور پیامی با اشاره به تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه،یکی از ابزارهای مهم تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب در جهت شکل گیری تمدن نوین اسلامی “فرهنگ کتاب‌خوانی” نامید.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ
«امروز کتابخوانی و علم آموزی،نه تنها یک وظیفه ملی،که یک واجب دینی است.» مقام معظم رهبری(ادام الله ظله)

از دیدگاه قرآن کریم و روایات گهربار وگرانسنگ اولیای دین، “قلم وکتاب”نعمت وموهبتی ارجمند ازجانب پروردگار متعال، حافظ علوم و دانش‌ها، پاسدار افکار دانشمندان و خردمندان، ضامن بقای ملک و دین،حلقه اتصال و ارتباط گذشته و آینده بشر وحتی وصال آسمان و زمین، رازدار بشر وخزانه دارعلوم و فنون و تجارب قرون و اعصار است.

رئیس دانشگاه ادیان در هفته کتاب

تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن انکار ناپذیر است و نمی‌توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث قرار داد. تا جایی که می‌توان یکی از ابزارهای مهم تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را در جهت شکل گیری تمدن نوین اسلامی “فرهنگ کتابخوانی” نامید.

افزایش مجموعه منابع کتاب‌خانه به بیش از ۱۵۰ هزار جلد در طول نزدیک به سه دهه از بدو تاسیس و کسب جایگاه شایسته در بین کتابخانه‌های تخصصی و دانشگاهی استان قم، کسب جایگاه و مقام دبیرخانه مجمع کتابخانه‌های تخصصی، حوزوی و دانشگاهی (مکتا) برای چندین دوره متوالی نشان دهنده عزم راسخ شما در رسیدن به اهداف والای فرهنگی و رسالت ارزشمند کتابداری است

فرصت را غنیمت می‌شمرم و هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتابداری را به مدیریت و پرسنل محترم کتاب‌خانه دانشگاه تبریک گفته، سلامتی و توفیق روزافزون همه شما عزیزان را از خداوند متعال خواستارم.

منبع دانشگاه ادیان و مذاهب
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.