خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حزب راست افراطی فرانسه | چرخش از یهودی ستیزی و تمرکز بر اسلام افراطی

حزب راست افراطی فرانسه موسوم به “اجماع ملی” در چرخشی صد و هشتاد درجه ای نسبت به سیاست های گذشته خود با برگزاری تظاهراتی گسترده در سراسر فرانسه از جامعه یهودی ها در این کشور دفاع کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا(ادیان نیوز)  به نقل  از “RFI” حزب راست افراطی فرانسه با استفاده از فرصت جنگ اسرائیل و حماس حمایت خود از یهودی های این کشور را اعلام نمود.

این در حالی ست که خانم “ژان ماری لوپن”، موسس حزب راست افراطی فرانسه، پیش از این هولوکاست را امری جزئی در تاریخ خوانده بود.

به گفته منتقدان چرخش ناگهانی و صد و هشتاد درجه ای حزب راست افراطی از یهودی ستیزی به اسلام ردادیکالیزم(افراطی) نوعی شکاف در سیاست های فرانسه ایجاد کرده است.

باید گفت روز یک شنبه هفته گذشته دوازدهم نوامبر حدود صد و نود هزار از طرفداران حزب راست افراطی در سراسر فرانسه در حمایت از یهودی های فرانسه و محکوم کردن یهودی ستیزی به خیابان ها آمدند.

از سویی هم براساس اعلام رسانه های غربی از زمان حمله حماس به اسرائیل و بمباران گسترده غزه از سوی اسرائیل در تلافی حملات حماس یهودی ستیزی در برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه افزایش یافته است.

براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت کشور فرانسه تا چهاردهم نوامبر نزدیک به یک هزار و پانصد و هجده رویداد ضد یهودی ها ثبت شده که در مقایسه با سال ۲۰۲۲ افزایش سه برابری را نشان می دهد.

تظاهرات هفته گذشته در سراسر فرانسه از سوی روسای دو پارلمان این کشور برگزار شد و به نوعی یکپارچگی رهبران سیاسی فرانسه را نشان داد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در این تظاهرات شرکت نکرد اما از آن حمایت کرد و دیگر اعضای حزبش در این تظاهرات ها شرکت کردند.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.