خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رئیس سازمان جهانی بودائیان ژاپن به دیار باقی شتافت

دایساکو ایکدا، رئیس سازمان جهانی بودائیان ژاپن موسوم به سوکاگاکای، روز پانزده نوامبر در سن نود و پنج سالگی در منزلش در توکیو در گذشت.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “اسوشیتدپرس”؛ گروه مذهبی سوکاگاکای ژاپن روز گذشته شنبه بیست و هفت آبان در بیانیه خود اعلام کرد دایساکو ایکدا «رئیس سازمان جهانی بودائیان ژاپن» به دلایل طبیعی فوت کرده است.

ایکدا نیز مانند دو رهبر پیشین گروه مذهبی سوکاگاکای به احیای بودائیسم نیچیرن در عصر مدرن مشهور است. “احترام به دیگران، تاکید بر فلسفه خوبی، شاد بودن و آرامش” از جمله اصول بودائیسم نیچیرن می باشد.

سوکاگاکای در صد و نود و دو کشور جهان نمایندگی دارد. پیروان این آیین بودائی در ژاپن به هشت میلیون و در بیرون از این کشور به سه میلیون می رسد.

دایساکو ایکدا یک فرد تحصیل کرده، فیلسوف و شاعر بود که نقشی کلیدی در گسترش آموزه های بودائیسم ژاپنی داشت و در سال هزار و نه صد و هفتاد و پنج بودائیسم ژاپنی را جهانی ساخت.

برخلاف برخی ادیان و مذاهب که براهمیت سختی ها و مشقات تاکید می کند ایکدا اغلب از خوشی ها و شادی ها سخن می گفت و مثبت نگر بود.

وی معتقد بود زمانیکه شاد هستیم به دیگران نیز کمک می کنیم شاد باشند و این زمانی ست که هر  همه ما به شادی می رسیم. برای ایکدا خوشبختی به معنای صادق بودن با خود بود و به این روش بود که خوشبختی رشد و توسعه پیدا می کرد.

ایکدا در دوم ماه ژانویه سال هزار و نه صد و بیست و هشت میلادی در یک خانواده ای که در زمینه کشاورزی جلبک دریایی مشغول بود به دنیا آمد. وی در کودکی از نزدیک وحشت و اضطراب کشنده جنگ را تجربه کرد و به همین دلیل بود که با خود عهد نمود عمرش را به صلح اختصاص دهد.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.