خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراض بوداییان به حمایت سازمان ملل از مسلمانان روهینگیا

به گزارش ادیان نیوز، شبکه سنگاپوری خبر آسیا اعلام کرد که این گروه با تجمع در ورزشگاهی در پایتخت میانمار، خواستار تشویق بیشتر مردم در پیوستن به آنها هستند، تا مانع از بازگشت پناهجویان و مهاجران روهینگیایی به کشور خود شوند.

این گروه همچنین با این ادعا که بیشتر این مهاجران بنگلادشی هستند، اعلام کردند که دولت میانمار نباید برای پذیرش آنها تحت فشار قرار گیرد.

بوداییان تندوری میانماری ادعا کرده اند حامیان مسلمان روهینگیا دشمنان بوداییان هستند.

در هفته های گذشته و پس از اقدام دولت تایلند علیه قاچاقچیان انسان، هزاران مهاجر میانماری و بنگلادشی در آب های منطقه جنوب شرقی آسیا به ویژه در بین کشورهای تایلند، مالزی و اندونزی سرگردان شدند.

براساس آمار ارائه شده از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بیش از چهار هزار زن و کودک میانماری و بنگلادشی با قایق های پوسیده در آب های دریا سرگردان هستند و بیش از پنج قایق حامل این افراد ۴۰ روز را در آب های بین میانمار و تایلند بسر برده اند.

فعالان حقوق بشر و مقامات سازمان ملل تاکید دارند تا زمانی که میانمار به سیاست های تبعیض آمیز خود علیه مسلمانان پایان ندهد، بحران مهاجرت در این منطقه ادامه خواهد داشت.

مسلمانان روهینگیا از سال ۲۰۱۲ هدف حملات وحشیانه بوداییان تندرو میانمار در استان راخین قرار گرفته اند، به طوری که بیش از ۶۵۰ نفر از این مسلمانان کشته و بیش از ۱۵۰ هزار نفر دیگر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

سیل مهاجرت مسلمانان میانماری که دولت این کشور، حق شهروندی آنان را به رسمیت نمی شناسد، با وجود برخی تلاش های بین المللی همچنان ادامه دارد.
منبع : ایرنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.