خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نظرسنجی دین و کار: هراس کارمندان از بیان دین خود در محل کارشان

براساس یک نظرسنجی تازه با موضوع “دین در محیط های کاری” کارمندان دین دار در کشورهای انگلیس و آمریکا از بیان دین خود در محل کارشان هراس دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “رلیجن میدیا سنتر”؛ در نظرسنجی با عنوان دین و کار که از سوی موسسه تجاری “پرن کندولا” واقع در آکسفورد انجام شده با بیش از شش هزار نفر از پیروان ادیان مختلف از جمله “مسلمانان، بودائی ها، مسیحی ها، هندوها، یهودی ها و سیک ها”  در انگلستان و آمریکا گفت و گو صورت گرفته است.

یافته های این نظرسنجی نشان می دهد کارمندان باایمان در محیط های کاری در اقلیت هستند و برای جلوگیری از قضاوت های منفی همکاران و به انزوا کشیده شدن از ابراز اعتقادات دینی خود اجتناب می کنند.

براساس این نظرسنجی، وجود استراتژی های مختلف در برخورد با دین سبب شده بسیاری از کارفرمایان از نیازهای پرسنل کاری خود بی اطلاع باشند.

از میان پیروان ادیانی که در این نظرسنجی با آنها گفت و گو شده، مسیحیان بیش از دیگران صحبت از اعتقادات دینی در محیط های کاری را یک “تابو” می دانند.

کارمندان و کارکنان انگلیسی بیش از آمریکایی ها خواستار لغو مرخصی های شغلی دینی می باشند.

این در حالی ست که براساس حکم دیوان دادگستری اتحادیه اروپا استفاده از پوشش هایی که به نوعی اعتقادات دینی را نشان دهد در کشورهای عضو این اتحادیه ممنوع شده است.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.