خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تداوم موج گرایش به اسلام تحت تاثیر مقاومت مردم نوار غزه

روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق» کلیپی از ده‌ها زن استرالیایی که تحت تاثیر استواری مردم نوار غزه به اسلام مشرف شدند را منتشر کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، پس از عملیات طوفان الاقصی و آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه موجی از گرایش مردم به اسلام در غرب ایجاد شد. در روزهای اخیر کلیپی از ده‌ها زن استرالیایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که به دلیل تأثیرپذیری از پایداری مردم غزه در برابر حملات رژیم صهیونیستی، به اسلام مشرف شدند.

روزنامه ینی شفق ترکیه تایید کرد که گروهی از زنان در مسجد Meadow Heights در ملبورن استرالیا به دین اسلام مشرف شدند. بنابر گفته این روزنامه، پایداری و ایمان فلسطینی‌ها موجب حیرت زنان استرالیایی شده و آنها را بر آن داشت تا با دین اسلام آشنا شوند و به اسلام ایمان آورند.

در هفته‌های اخیر، تیک‌تاک مملو از فیلم‌های جوانان آمریکایی (به طور عمده زنان جوان) بود که با خوشحالی قرآن را تلاوت می‌کردند و از محتوای آن چنان شگفت‌زده شدند که برخی از آنها نیز تصمیم گرفتند دین اسلام را پذیرفته و به آن ایمان آورند. جنگ رژیم صهیونیستی در غزه در پی حوادث هفتم اکتبر و تصاویری که مصائب شهروندان نوار غزه را نشان می‌دهد، به علاقه آمریکایی‌ها به قرآن و اسلام اثر چشمگیری داد و این بار مخاطبان خاصی نیز پیدا شدند: جوانان مترقی نسل Z که در قرآن و نوشته‌های همراه آن نقاط پرتاب را برای جهان بینی خود یافتند و تصمیم گرفتند سوار این قطار شوند.

نماینده برجسته این گروه مگان رایس، زن جوان آفریقایی-آمریکایی است که یک ماه پیش پستی را در سایت Tiktok بارگذاری کرد و در آن، مقاومت و ایمان مردم فلسطین را تحسین کرد. برخی به او توصیه کردند که برای درک منبع ایمان و مقاومت، قرآن بخواند و رایس به سرعت خواندن قرآن را آغاز نمود. او سوره‌ها، آیه‌های قرآن و تفاسیر آن را به صورت آنلاین مطالعه کرد، «باشگاه کتابخوانان مذهبی جهانی» را تأسیس کرد، جایی که کاربران بدون پیشینه می توانستند همزمان با او قرآن را مطالعه کنند، و ظرف چند هفته رایس محجبه شد و به دین اسلام مشرف شد.

همچنین آبی حافظ، وبلاگ نویس مشهور آمریکایی، مشرف شدن خود به دین اسلام را اعلام کرده و تأیید کرده است که استواری مردم غزه و آنچه در فلسطین رخ داد، نقطه عطفی در زندگی و تحول او بوده است.

حافظ در مصاحبه‌ای با الجزیره اظهار داشت که نقطه تعیین کننده در گرویدن او به اسلام، جنایاتی بود که در فلسطین رخ داد.

این وبلاگ نویس سرشناس تأیید کرد که نشانه‌های استواری و یقین در میان مردم غزه، او را بر آن داشت تا برای آشنایی با قرآن کریم که منشأ این استواری است، تحقیق و جست و جو کند.

ابی حافظ خاطرنشان کرد: مسلمانان آمریکا از غزه حمایت می‌کنند و برای آن دعا می‌کنند و خداوند به زودی به آنها آزادی، امید و امنیت عطا خواهد کرد.

منبع سیاق
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.