خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ممنوعیت پخش اذان در مناطق مختلف فلسطین

بر اساس گزارش وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین، صهیونیست‌ها از آغاز جنگ، ۲۶۰ مسجد را تخریب کرده‌اند و از پخش اذان در مناطق مختلف فلسطین جلوگیری کرده‌اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین با تاکید بر اینکه اشغالگران در ماه نوامبر گذشته به تجاوزات روزانه خود به مسجد الاقصی، مسجد ابراهیمی و اماکن و مقدسات اسلامی و مسیحی ادامه داده‌اند، تاکید کرد: اشغالگران تلاش دارند تا زمینه تقسیم زمانی و مکانی را بر مسجدالاقصی فراهم کنند.

مسجدالاقصی همه روزه به جز جمعه و شنبه شاهد تجاوزات شهرک نشینان تحت حمایت پلیس اشغالگر است و این اقدامات نیز به منظور اعمال کنترل کامل بر مسجدالحرام و تقسیم زمانی و مکانی آن صورت می‌گیرد.

وزارت اوقاف در گزارش خود درباره هتک حرمت شهرک نشینان به مسجدالاقصی در ماه نوامبر اعلام کرد که ۲۲ حمله از سوی شهرک نشینان به مسجدالاقصی صورت گرفته است و صهیونیست‌ها برای پنجاه و پنجمین روز متوالی از ورود تعدادی از نمازگزاران به مسجدالاقصی جلوگیری کردند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: صهیونیست‌ها، ۶۲ بار از پخش اذان در مسجد ابراهیمی ممانعت کرده‌اند و همچنین نظامیان صهیونیستی به باب اسحاقیه حمله کرده اند و این اقدام آنان هتک حرمت آشکار به حرم ابراهیمی است که احساسات مسلمانان را جریحه دار می‌کند.

وزارت اوقاف غزه در مورد تخریب مقدسات و اماکن مذهبی اسلامی و مسیحی در غزه گفت: بیش از۹۰ مسجد از زمان آغاز جنگ کاملاً تخریب شده است و ۱۷۰ به صورت جزئی تخریب شده و به سه کلیسا نیز آسیب وارد شده است.

وزارت اوقاف همچنین حمله اشغالگران به مساجد استان جنین را محکوم کرد و گفت: مسجد المدینه در الجبریات، مسجد الانصار و حمزه تخریب شده و درها و پنجره های این شهر را منفجر کرده و شیشه های آن را شکسته‌اند و دستگاه های اذان و بلندگوهای آن را ویران کرده‌اند.

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی همچنین به مسجد جامع «مسجد زاید» در اردوگاه جنین یورش بردند و پنجره‌ها و درهای آن را با شلیک گلوله منفجر کردند و علاوه بر آن، درهای اصلی مسجد عبدالله عزام را شکستند.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.