خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استانبول ترکیه میزبان «اجلاس اروپایی برای فلسطین»

«اجلاس اروپایی برای فلسطین» با هدف حمایت شهروندان اروپایی از مردم فلسطین و پایان نسل کشی ساکنان نوار غزه امروز در استانبول ترکیه برگزار شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «اجلاس اروپایی برای فلسطین» امروز(پنجشنبه ۱۶ آذر) با مشارکت قاضی القضات فلسطین و اعضای حزب محافظه کار رفاه ترکیه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد.

هدف این اجلاس تایید حمایت شهروندان اروپایی از مردم فلسطین، پایان نسل کشی علیه ساکنان نوار غزه، تدوین تدابیر موثر برای حمایت از اماکن مقدس اسلامی از جمله مسجد الاقصی است.

در همین حال، نماینده پارلمانی حزب عدالت و توسعه گفت: این نشست بسیار مهم است، زیرا ما شاهد یک فاجعه انسانی بسیار بزرگ هستیم. ما برای بشریت و حمایت از مظلومان و ایستادن در کنار غزه در اینجا هستیم.

وی گفت: آنچه رخ می‌دهد، بزرگ‌تر از کشتار است. این وحشی‌گری قتل عام بسیار خطرناکی است. باید همه کسانی که مرتکب جنایت شدند و از این جنایت حمایت می کنند، محاکمه شوند.عاملان این جنایات لکه ننگی بر وجدان انسانیت گذاشتند که نمی توان آن را پاک کرد یا تغییر داد.

این نماینده ترک گفت: باید رئیس جمهور یترکیه تلاش‌های دیپلماتیک گسترده ای در جهان در دو هدف اصلی انجام دهد که اولین آن آتش بس و تامین کمک‌های انسانی بی وقفه و توقف کوچ فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان و دومین هدف ایجاد راه حل دایمی و ایجاد صلح همیشگی و آماده شدن برای نقش ضامن است.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.