خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نخستین گورستان اسلامی مجارستان در نزدیکی «بوداپست» ساخته شد

اولین گورستان اسلامی مجارستان در نزدیکی «بوداپست»، پایتخت این کشور احداث شد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اولین گورستان اسلامی مجارستان در نزدیکی «بوداپست»، پایتخت این کشور درحال تکمیل و ساخته شدن است.

زولتان بولک، رهبر جامعه اسلامی مجارستان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار مسلمان در مجارستان زندگی، تحصیل یا کار می کنند، گفت که آنها مایلند اولین قبرستان اسلامی اصیل مجارستان را در نزدیکی بوداپست ایجاد کنند.

وی افزود: مسلمانان تمام مجوزهای لازم را دریافت کرده ‌اند و در نتیجه این گورستان نهایتا تا دو سال آینده افتتاح می‌شود.

روزنامه مجارستانی «بلیک» در این باره نوشت: جامعه اسلامی مجارستان مالک این گورستان خواهد بود و آنها بهای آن را پرداخت کرده‌اند. آنها موافقت دولت مجارستان را برای ایجاد اولین قبرستان اسلامی در مجارستان به دست آوده و این مکان به زودی افتتاح خواهد شد.

بولک گفت که اولین مراسم تدفین به شیوه اسلامی معتبر در سال ۱۹۱۹ در مجارستان انجام شد که طی آن یک افسر ارتش ترکیه و همسرش به خاک سپرده شدند.

رهبر جامعه اسلامی مجارستان تصریح کرد که حدود یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ قبر دراین قبرستان وجود خواهد داشت که برای ۱۰۰ سال آینده پاسخگوی جامعه مسلمانان خواهد بود.

هزینه ساخت این قبرستان ۱۰۴ هزار یورو محاسبه شده بود، اما سپس مشخص شد که ۲۶۱ هزار یورو هزینه ساخت این مرکز اسلامی خواهد شد.

زولتان بولک گفت: ساخت و ساز این قبرستان در اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز می شود و بر اساس برنامه ریزی‌ها، گورستان جدید در سال ۲۰۲۵ به بهره برداری می رسد.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.