خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رییس جمهور فرانسه: با شرکت در «عید یهودیان» به «سکولاریسم» بی‌احترامی نکردم

رییس جمهور فرانسه، بی‌احترامی به بنیان‌های سکولاریسم در کشورش را رد کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، امانوئل مکرون «رییس جمهور فرانسه» که یک عید یهودیان را در کاخ محل اقامت خود جشن گرفته بود، این مراسم را توجیه کرد. وی درحالی مجبور به توجیه برگزاری این عید مذهبی شده که منتقدان او را به نادیده انگاشتن سکولاریسم و بنیان‌های جدایی دین از سیاست در جمهوری فرانسه متهم می‌کنند.

به تازگی رهبران یهودی فرانسه برای آنچه مقابله مکرون با یهودی ستیزی خواندند، در روز عید حنوکا به او هدیه داده و از وی تشکر کردند. این موضوع باعث انتقادات شدید به خصوص احزاب مخالف مکرون شده است. دین و دولت در فرانسه بر طبق قانون از هم جدا شده اند و احزاب مخالف پس از انتشار ویدئویی از این رویداد در شبکه های اجتماعی به سرعت از رئیس جمهور انتقاد کردند.

مکرون و یهودیان
مکرون در حال برگزاری جشن حنوکا یا عید اخلاص در کنار رهبران یهودی فرانسهعکسلموند

مکرون در پاسخ به سوالی درباره انتقادها در جریان بازدید از کلیسای جامع نوتردام گفت: «اصلاً پشیمان نیست» چون اجازه داده است که جشن «با روح جمهوری و اتحاد» برگزار شود. او گفت: من به شخصه در هیچ مراسم مذهبی یا مراسمی شرکت نکرده‌ام که «بی احترامی به سکولاریسم» باشد.

شرکت رییس جمهور فرانسه در یک آیین یهودی در کاخ الیزه درحالی صورت می‌گیرد که دولت و نهادهای قانونی این کشور اروپایی به بهانه سکولاریسم بیشترین فشار را روی مسلمانان این کشور وارد می‌کنند. فرانسه بیشترین مسلمان را در اروپا دارد.

منبع شفقنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.