خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کمیسیون آزادی‌های دینی آمریکا: بایدن باید هند را در فهرست کشورهای با نگرانی خاص قرار دهد

به دنبال افزایش اقدامات دولت هند علیه فعالین مدنی خارج از این کشور و فشار بر رهبران دینی در داخل کمیسیون آزادی‌های دینی در آمریکا از جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، خواست هند را در فهرست کشورهایی با نگرانی خاص قرار دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “TRTWorld” کمیسیون آزادی‌های دینی در آمریکا یک بار دیگر از جو بایدن خواست با استناد به قانون آزادی‌های مذهبی در آمریکا در مورد هدف قرار گرفتن اقلیت های مذهبی در خارج از آمریکا، هند را در فهرست کشورهای با نگرانی خاص قرار دهد.

کمیسیون ایالات متحده در امور آزادی مذهبی بین المللی(USCIRF) به عنوان یک کمیسیون دولتی فدرال مستقل روز گذشته(جمعه بیست و چهارم دی) اعلام کرد اقدامات اخیر دولت هند در سرکوبی فعالین مدنی، روزنامه نگاران و وکلا در خارج از هند یک تهدید جدی علیه آزادی مذهبی به شمار می‌رود.

کمیسیون آمریکا در امور آزادی‌های مذهبی بین المللی از وزارت امور خارجه آمریکا نیز خواست هند را به دلیل خشونت های واضح، ادامه دار و سیستماتیک علیه آزادی بیان و عقیده در فهرست کشورهای با نگرانی خاص قرار دهد.

کمیسر استفان شنک، اتهام دست داشتن دولت هند در قتل ” هاردیپ سینگ نجار”، فعال سیک در کانادا، و نقشه ترور ” گورپاتوانت سینگ پانون” از دیگر فعالان مدنی سیک در ایالات متحده آمریکا را عمیقا نگران کننده توصیف کرد.

دادستان فدرال منهتن اعلام کرد در ماه جاری میلادی یک شهروند هندی که با یکی از کارمندان دولتی هند کار می کرد تلاش کرد یک فعال سیک که طرفدار ایجاد دولت مستقل سیک ها در شمال هند بود، را ترور کند.

هند اما دست داشتن در نقشه این ترور را رد کرد.

سفارت هند در آمریکا تاکنون به این درخواست کمیسیون آمریکا در امور آزادی مذهبی بین المللی از باین واکنشی نشان نداده است.

هند همواره تبعیض علیه اقلیت‌های دینی در داخل این کشور را رد کرده است.

باید گفت کمیسیون آمریکا در امور آزادی مذهبی بین المللی می تواند در دفاع و تضمین آزادی مذهبی اقلیت ها در کشورهای مختلف دنیا اقداماتی چون تحریم را اعمال کند.

کمیسر دیوید کوری نیز گفت تلاش‌های سیستماتیک هند برای حذف رهبران دینی این کشور درخارج از هند بسیار خطرناک است و نباید نادیده  گرفته شود.

پیشنهاد قرار گرفتن هند در فهرست کشورهای با نگرانی خاص برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ از سوی کمیسیون آمریکا در امور  آزادی مذهبی بین المللی مطرح شد اما وزیر امور خارجه هند آن را رد کرد و مغرضانه و جانبدارانه خواند.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.