خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ماریجوانا در اسلام | برخی مصارف دارویی می‌تواند جایز باشد!

شورای فقه شمال آمریکا متشکل از علمای اسلامی مذاهب شافعی و حنفی در سال ۲۰۱۸ با درنظرداشت برخی هشدارها در اعلامیه‌ای افزود: مصرف ماریجوانا برای امور درمانی در اسلام جایز است.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از” Grunge” قرآن کتاب مقدس مسلمانان در ارتباط با مواد مخدر از جمله ماریجوانا دیدگاه مستقیم و صریحی را بیان نکرده اما این ماده در دین اسلام یک ماده ممنوعه می‌باشد. براساس حکم قرآن، شراب و دیگر مسکرات در اسلام حرام است و علمای اسلامی با استناد به این حکم مصرف ماریجوانا را نیز حرام می‌دانند.

نگاهی به تاریخ مصرف مواد مخدر گیاهی در کشورهای اسلامی نشان می‌دهد مسلمانان فارسی زبان و مسلمانان عراقی برای اولین بار در سال هشت صد میلادی حشیش مصرف کردند و در سال هزار میلادی مصرف آن گسترش یافت.

منع مصرف مواد مخدر گیاهی به شمول حشیش در اسلام به قرن سیزدهم میلادی و دوران  حکومت “شاه سلطان بایبارس اول”، مقتدرترین پادشاه تورکان مملوک مصر بر می‌گردد.

در دوران این پادشاه مصرف مواد مخدر مجازات مرگ را در پی داشت. امروزه نیز در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله کشورهای اسلامی خاورمیانه قوانین سختگیرانه ای برای جلوگیری از مصرف ماریجوانا اجرا می‌شود.

علمای اسلامی اما تنها در موارد خاص از جمله استفاده‌های دارویی مصرف ماریجوانا را جایز می‌دانند.

شورای فقه شمال آمریکا متشکل از علمای اسلامی مذاهب شافعی و حنفی در سال ۲۰۱۸ با درنظرداشت برخی هشدارها در اعلامیه ای افزود مصرف ماریجوانا برای امور درمانی در اسلام جایز است.

شورای فقه شمال آمریکا استفاده از ماریجوانا در داروهای تزریقی را به شرطی که برای بیمار آسیب جدی در پی نداشته باشد را جایز  اعلام کرد.

این شورای تأکید کرد: مصرف ماریجوانا و استفاده از آن در داروها به شرطی جایز است که به تشخیص پزشک داروی دیگری برای بیمار وجود نداشته باشد.

منبع: سرویس انگلیسی ردنا

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.