خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رد اتهام‌های نفرت‌پراکنی علیه اسلام از سوی مربی فوتبال فرانسه

مربی فوتبال سابق باشگاه نیس فرانسه اتهامات مطرح شده علیه او درخصوص نفرت‌پراکنی علیه اسلام را رد کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، کریستوف گالتیه، مربی فوتبال سابق باشگاه نیس در دادگاه شهر نیس حاضر شد تا از خود در برابر اتهاماتی که علیه او در رابطه با دست داشتن در اقدامات نژادپرستانه و نفرت پراکنی علیه اسلام مطرح شده است، دفاع کند.

در این جلسه قاضی به اظهارات و دفاعیات گالتیه گوش داد و در ادامه تاریخ اعلام حکم قطعی را ۲۱ دسامبر اعلام کرد.

وب سایت رادیو RMC Sport فرانسه جزئیات این جلسه را منتشر کرده است که طی آن متهم از ساعات اولیه صبح در آن حضور داشت، در حالی که ژولین فورنیه، مدیر ورزشی سابق، به عنوان طرف شکایت از او و ۸ بازیکن دیگر که در آن دعوا بودند، غایب بودند.

در صورت اثبات اتهامات، این مربی فرانسوی با مجازات‌های شدید قضایی روبرو می‌شود که می‌تواند به سه سال زندان و جریمه ۴۵ هزار یورویی برسد. این درحالی است که این پرونده (که مربوط به فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ است) با وجود پایان تحقیقات هنوز حل نشده است.

دادستان برای این مربی فرانسوی یک سال حبس به همراه ۴۵ هزار یورو جریمه نقدی و همچنین ۳ سال محرومیت از انجام فعالیت‌های فوتبالی درخواست کرده است.

کریستون گالتیه متهم است که به روزه‌داری بازیکنان مسلمان تیم خود واکنش نفی نشان داده و به واسطه روزه‌داری آن‌ها اظهار ضد اسلامی به زبان آورده است. هرچند که وی در دادگاه مدعی شده که او تنها نگران سلامتی بازیکنان تیمش بوده که به واسطه روزه‌داری مجبور بوده‌اند ساعت‌ها از نوشیدن هم خودداری کرده و در عین حال در مسابقات فوتبال شرکت کنند.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.