خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیدار سفیر ایران در ریاض با عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ

علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض با عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ، وزیر امور اسلامی و دعوت و ارشاد عربستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض با عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ، وزیر امور اسلامی و دعوت و ارشاد عربستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت امور اسلامی و دعوت و ارشاد عربستان، که شامگاه دوشنبه منتشر شده، وزیر عربستانی پیشرفت‌ها در این کشور در عرصه‌های گوناگون از جمله ترویج اسلام میانه‌رو و اعتدال و تسامح و مبارزه با تفرت‌پراکنی و غلو و افراط و اقدامات پادشاه و ولیعهد عربستان برای بازتاب دادن «چهره واقعی اسلام» را که دین رحمت و همزیستی است بیان کرد.

وی گفت که وزارتخانه متبوع وی با جدیت برای اصلاح مفاهیم نادرستی که وجهه اسلام را تخریب کرده تلاش می‌کند و می‌کوشد که اسلام را دین اعتدال و میانه‌گرایی بر اساس متن قرآن و سنت نبوی به موجب «برداشت سلف صالح» نشان دهد.

عنایتی نیز در این دیدار به اقدامات عربستان به رهبری پادشاه و ولیعهد این کشور و خدمات آنان به اسلام و مسلمانان و ترویج اسلام میانه‌رو و خدمت به حرمین شریفین اشاره و تأکید کرد که لقب «خادم الحرمین الشریفین» بزرگ‌ترین نشانه اهتمام سران عربستان به خدمت اسلام و مسلمین و حرمین شریفین و قرآن کریم و دعوت به آن است.

وی گفت که گسترش روابط عربستان و ایران تأثیر سازنده بر جهان اسلام خواهد داشت و از نقش وزارت امور اسلامی و دعوت و ارشاد عربستان در توجه به قرآن کریم و انجام مطالعات و پژوهش‌های اسلامی قدردانی کرد.

منبع سیاق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.